Peugeot speedfight van Watergekoeld naar Luchtgekoeld.

Advertisement - register to remove this

Volgensmij past de AC cilinder neit op een LC, omdat het carter anders is vanwege de waterpomp. Dit is bij Piaggio iig wel zo. Dan zit je nog met de kappen die om je cilinder heen moeten en de rotor op de ontsteking die daar weer op aansluit. Denk dat het niet te doen is.
 
Waarom wil je hem eigenlijk luchtgekoeld maken?

Omdat m'n radiateur en waterpomp naar de knoppen zijn, leek het mij goedkoper om hem luchtgekoeld te maken, en luchtgekoeld weegt hij minder. dus misschien trek ik hem dan op z'n achterwiel :p

maar ik begrijp dus dat het wel moet kunnen, alleen in plaats van de waterpomp koelvinnen? waar is dat goed voor? waar blazen die koelvinnen dan lucht heen?

Mzzl
 
Last edited by a moderator:
Doh, maak zelf eens de link.
Koelvinnen (ventilator) >>> Luchtgekoeld 8P

Trouwens om de koelvin komen natuurlijk ook koelkappen, die als een soort van windtunnel voor de cilinder dienen...
 
ombouwen naar lucht gekoeld omdat je dat goedkoper lijkt?
wat is je probleem man?
vervangen de waterpomp en de radiateur en je bent 10x sneller klaar en goedkoper uit.

vind dat je nu erg omslachtig bezig bent zo.
 
Dan trekt ie hem wss zelf omhoog/zit ie ver naar achter. Of het is gewoon gelul van hem. Mijn SR was eerst juist luchtgekoeld en toen trok die wel harder dan LC SR's maar niet zoveel dat ik ook maar een cm in de lucht kwam ofzo hoor :")
 
Enige verschil is dat een lc meestal iets kleinere RF heeft. Daardoor kan het komen dat AC ie iets harder trekt. Maar dan nog voor autowheelies zou je een redelijke setup eronder moeten bouwen, of anders gewoon een hele korte vertanding, maar goed is het niet...
 
Back
Top