Peugeot Speedfight toeren zakken slecht

Dus ik heb overlaatst mijn krukaslagers en krukas vervangen op mijn peugeot speedfight. Dit ging allemaal goed en alles werkt maar nu gebeurt er iets raars. Telkens als ik boven de +-30km/h ga schiet hij omhoog in toeren en als ik de gas loslaat duurt het lang voordat hij terug op zijn stationair toerental komt . Het lijkt alsof hij valse lucht trekt. Maar ik heb overal gechecked voor valse lucht en nergens een lek gevonden en de keringen zijn ook goed. Het enige wat ik vervangen heb aan de afstelling na de revisie zijn slappere trekveertjes en de originele vario met dezelfde rolletjes als ervoor. Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Kleine update: Ik heb de standaard vario verwisseld met een malossi multivar en dit hielp al een beetje. Daarnaast heb ik de rollen een pak zwaarder gemaakt van 8g naar 9,5g maar dit heeft eigenlijk vrijwel niets verbeterd. Ook heb ik de gasnaald een positie hoger gezet om het mengsel rijker te maken maar dit maakte ook niet echt een verschil (mengsel is vrij rijk momenteel).


Daarnaast heb ik het ook een keer opgenomen om het te proberen verduidelijken. De eerste 12 seconden is alles normaal en trekt hij mooi door maar vanaf 13 seconden (30-35km/h) begint hij plots snel te klimmen in toeren totdat ik ben gestopt met gasgeven op 15 seconden en dan duurt het nog een 8 tal seconden voordat hij terug op zijn stationair toerental is.
 
Nog een update ik zie net dat ik niet vermeld heb dat ik de scooter terug 45-50km/h wil laten lopen en dus is de vario begrensd met een ring. Daarnaast had ik ook de originele uitlaat terug geplaatst maar dit hielp ook niet.
 
heb nu ook je video beluisterd, hij geeft echt gas ná lijkt wel! (of doe jij dat zelf?)
blijft je gasschuif niet hangen/draait ie niet door op overtollige benzine die zich in je carter verzameld heeft?
(of komt er nog benzine bij via een defecte benzinekraan via de vacuümleiding..
 
heb nu ook je video beluisterd, hij geeft echt gas ná lijkt wel! (of doe jij dat zelf?)
blijft je gasschuif niet hangen/draait ie niet door op overtollige benzine die zich in je carter verzameld heeft?
(of komt er nog benzine bij via een defecte benzinekraan via de vacuümleiding..
IK gaf wel kleine beetjes gas bij elke keer maar het duurt wel heel lamg voordat hij terug op een normaal toerental is. En de gaschuif beweegt gewoon zonder problemen. En er komt geen benzine door de vacuümleiding.
 
ìk hoor niets heel raars eigenlijk. mogelijk zou je stationairaanslag wat lager kunnen (en dan je mengsel weer aanpassen) en als je dan bij het afremmen van het gas af blijft (want daarmee "voer" je 'm steeds weer brandstof, waarop ie (met dat te rijke mengsel, volgens jou) langer doorloopt i.c.m. de stationairlucht die ie (mogelijk) te veel krijgt) en dan kijken of het toerental beter daalt.
 
Het blijven hangen in toeren kan ook een te arm mengsel zijn.
Maar je zegt zelf al dat hij veel te rijk loopt.
Hoe concludeer je dit?
Welke sproeier zit er momenteel in?
Membraan in orde?
Welk luchtfilter zit erop?
 
Het blijven hangen in toeren kan ook een te arm mengsel zijn.
Maar je zegt zelf al dat hij veel te rijk loopt.
Hoe concludeer je dit?
Welke sproeier zit er momenteel in?
Membraan in orde?
Welk luchtfilter zit erop?
Bougie is eerder aan de zwarte kant, zit momenteel sproeier 78 in met gasnaald op hoogste stand en standaard luchtfilter en het membraam is goed. (overbrenging setup momenteel: 9.5g rollen, malossi multivar, standaard koppeling met zwarte malossi trekveertjes en witte drukveer).

Daarnaast heb ik nog een update, ik heb net nog eens getest zonder de varioring en het probleem is nu al veel minder. Ik merk echter nog wel dat hij een beetje in de toeren blijft hangen als ik mijn gas los bij de 60-70km/h.
 
Wel apart aan de ene kant, bij Minarelli zie je vaak dat mensen een te sterke drukveer gebruiken en bij Peug vertikaal te slap.
Ik kan me wel voor stellen dat een te slappe drukveer en te zware rollen dit effect geeft wat je scooter doet.
Er hoort een originele standaard fabrieks drukveer in, het probleem is dat de witte Malossi drukveer net te licht is en de gele Malossi drukveer net te sterk.

Dan de Malossi zwarte trekveren, naar mijn weten zijn dat de sterkste van Malossi dus die moeten ook rond de Malossi wit zijn.
Qua rollen , die zou je zelf moeten af stellen op de originele drukveer maar ik denk dat je tussen de 7 en 8 gram nodig zal hebben op de originele drukveer.
Kijk gelijk de vsnaar na op slijtage want die heeft het flink te verduren gehad.
 
Wel apart aan de ene kant, bij Minarelli zie je vaak dat mensen een te sterke drukveer gebruiken en bij Peug vertikaal te slap.
Ik kan me wel voor stellen dat een te slappe drukveer en te zware rollen dit effect geeft wat je scooter doet.
Er hoort een originele standaard fabrieks drukveer in, het probleem is dat de witte Malossi drukveer net te licht is en de gele Malossi drukveer net te sterk.

Dan de Malossi zwarte trekveren, naar mijn weten zijn dat de sterkste van Malossi dus die moeten ook rond de Malossi wit zijn.
Qua rollen , die zou je zelf moeten af stellen op de originele drukveer maar ik denk dat je tussen de 7 en 8 gram nodig zal hebben op de originele drukveer.
Kijk gelijk de vsnaar na op slijtage want die heeft het flink te verduren gehad.
De trekveertjes die ik heb zijn de 297454 en volgens dit schema dat ook in de verpakking had zijn dat de slapste.
trekveerset_koppeling_malossi_297454_9-delig_dss_1.jpg
Originele drukveer is dan het volgende wat ik ga proberen. Maar wat zou ik dan moeten doen om een varioring te kunnen gebruiken want wil hem gewoon terug begrenzen op +-50km/h
 
De trekveertjes die ik heb zijn de 297454 en volgens dit schema dat ook in de verpakking had zijn dat de slapste.
View attachment 72598
Originele drukveer is dan het volgende wat ik ga proberen. Maar wat zou ik dan moeten doen om een varioring te kunnen gebruiken want wil hem gewoon terug begrenzen op +-50km/h
Dan is het voor Peugeot anders blijkbaar , maar alsnog is 2500 toeren wel hoog op een standaard 50 cc om op te pakken.
Voor een peug is er volgens mij geen varioring over de glijbus maar als een deksel op de achterkant van de vario ,
deze kan je ook af stellen op snelheid met ringetjes er tussen naar gelang je de snelheid wilt hebben.

peug begrenzing.png
 
Dan is het voor Peugeot anders blijkbaar , maar alsnog is 2500 toeren wel hoog op een standaard 50 cc om op te pakken.
Voor een peug is er volgens mij geen varioring over de glijbus maar als een deksel op de achterkant van de vario ,
deze kan je ook af stellen op snelheid met ringetjes er tussen naar gelang je de snelheid wilt hebben.

View attachment 72600
bedankt voor de info dan zal ik is zien ofdat ik een standaard drukveer en trekveertjes kan vinden en dan nog eens de standaard vario proberen afgseteld te krijgen. Ik plaats nog wel een update.
 
Back
Top