Peugeot speedfight 2 stottert/hapert bij nat wegdek en regen

Jay05

New Member
Goeiedag, mijn speedfight 2 luchtgekoeld stottert/hapert bij een natte weg/regen, dit gebeurt 5/10 min na het rijden, na 10 min stilstaan rijd hij weer alsof er niks gebeurd was, en na 5/10 min weer het zelfde verhaal, scooter staat altijd binnen, dit is voor het eerst gebeurd toen hij 2 uurtjes in de sneeuw heeft stil gestaan, het klonkt alsof hij gewoon niet warm wou draaien, de toeren gaan op en neer, is een hoogtoerige scooter, als je vol gas geeft, gaat hij hoog laag hoog laag etc etc. Bougie en bobine vervangen, carb schoon gemaakt, na het compleet strippen van de scooter zie ik dat het vliegwiel helemaal onder dikke roest zit, bij luchtgekoeld is het water vangen niet heel bijzonder, aangezien het regen eigenlijk gelijk bij de ontsteking wordt gezogen, koelvin zit vast aan vliegwiel, die trekt dan alles naar binnen, nu is mijn vraag, zou dit het probleem zijn, dan weet ik gelijk of dit het enige is wat ik moet vervangen nu de gehele scooter toch al uit elkaar ligt, of zijn er nog andere factoren die dit probleem kunnen veroorzaken die ik gelijk mee kan pakken? zoals valse lucht/pakkingen van cilinder?

Alvast bedankt voor het lezen en de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Als ik de titel lees komt er meteen één ding bij me op wat dit probleem vaak veroorzaakte.
Op de koelkap hoort een rechthoekig zwart kapje te zitten “spatkap bougie”. Dit beschermt de bougie en kabel tegen vocht en vuil wat van het achterwiel komt. Zit deze er bij jou nog?
Ik veel gevallen is deze weg omdat het kapje namelijk niet heen erg vast zit. Dit is absoluut noodzakelijk anders krijg je de klachten die jij benoemt.

1704270602760.jpeg
 
Back
Top