Peugeot speedfight 2 gas hangen in de winter

Dwarfz

New Member
Hallo,
Ik ben net nieuw op het forum maar heb 2 maanden geleden een peugeot speedight 2 LC 2011 gekocht.

Hij doet het prima en heb er geen problemen mee gehad tot vannochtend, het heet gevroren tot -5 in de nacht en ik wou in de ochtend naar werk rijden met een maatje van mij. Hij rijd tevens op een tomos die niet harder als 45 gaat. Ik reed dus de hele tijd met half gas en af en toe even vol. Toen stond ik bij een stoplicht en hoorde ik dat hij heeel laag stationair liep en bijna uitviel, en ja hoor bij het volgende stoplicht viel die uit, dus ik kicken en kicken en hij start weer. Even later stonden we weer bij een stoplicht en had ik door dat het gas een beetje bleef hangen, ik dacht dat het vast geen probleem zou vormen todat op een later punt hij alleen maar vol gas gaf. Dus ik haalde hem van contact af en probeerde na 2 minuten hem weer te starten, hij startte met klein beetje moeite en gas vloog weer vol open. Ik vriemelde even aan mijn gaskabel en toen deed hij het weer. Toen ik pauze had op werk (ongeveer 3 uurtjes later) startte ik hem weer en het vriest nog steeds, hij startte zonder moeite maar gas vloog weer open, dus ik deed hetzelfde weer en toen deed ie het weer.

Kan dit liggen aan de kou of aan iets anders?

Groet, Justin
 
Advertisement - register to remove this

Sproeier 1 maatje groter , is dat net te groot , gasnaald klipje 1 of 2 laten zakken , bij beter weer weer terug zetten .
En Euhh rij je met Power Filter ?? das helemaal HUT met dit weer .
Probleem is de luchtstroom wat door de Venturi (de Kelk) wat als een wervelwind de Carb ingezogen word ,,, hoop je hierbij wat logische informatie te hebben gegeven .
 
Ah oke bedankt voor je reactie! Dan wacht ik even op brute force
en ezelsbruggetje: volgens mij zeggen we rijker= meer benzine bij de lucht/armer, minder benzine bij de lucht, maar vetter=meer olie bij benzine/schraler=minder olie bij benzine. (ik wel in ieder geval)
en ik doe/deed* hier ook nooit iets mee: alles netjes volgens fabrieksvoorschrift en tegenwoordig de helft van dat, maar dan Triboron 2-stroke formula in plaats van olie. in àlles: buitenboordmotoren, tomosje, kettingzaag, bosmaaier, bladblazer..
 
Sproeier 1 maatje groter , is dat net te groot , gasnaald klipje 1 of 2 laten zakken , bij beter weer weer terug zetten .
En Euhh rij je met Power Filter ?? das helemaal HUT met dit weer .
Probleem is de luchtstroom wat door de Venturi (de Kelk) wat als een wervelwind de Carb ingezogen word ,,, hoop je hierbij wat logische informatie te hebben gegeven .
Ah bedankt, nee ik rij zonder powerfilter, vind t zelf niet fijn om niet te kunnen rijden met slecht weer :p
 
Sproeier 1 maatje groter , is dat net te groot , gasnaald klipje 1 of 2 laten zakken , bij beter weer weer terug zetten .
En Euhh rij je met Power Filter ?? das helemaal HUT met dit weer .
Probleem is de luchtstroom wat door de Venturi (de Kelk) wat als een wervelwind de Carb ingezogen word ,,, hoop je hierbij wat logische informatie te hebben gegeven .
maar.. klipje omlaag is toch naald omhoog? (= zelfde effect als sproeier nòg groter)?
 
Als ik kenteken opzoek staat bouwjaar 2011
Dan klopt er toch iets niet...
Uitgaande van je profielfoto is het de rechter (wit-zwarte) SF2.

Dit type en model is de Speedfight 2 50cc RW3 welke beter bekend staat als de R-Cup.
De laatste is in 2007 (met een uitschieter naar 2008) gebouwd.
Voor de rest is het belangrijk om te weten of deze geheel origineel en standaard is.
Een standaard uitvoering staat altijd wat arm afgesteld met sowieso een kleine sproeier.

De gasnaald behoort in de 1e of 2e stand te staan, daarbij maakt het niet uit of de maat sproeier 52 of 72 is.
Dit heeft te maken met welk type gasnaald er gemonteerd is.
Er zijn er 2, de L3035-H en de 4JF.

En is jouw luchtgekoelde SF2 een snor of bromscooter?
 
Dan klopt er toch iets niet...
Uitgaande van je profielfoto is het de rechter (wit-zwarte) SF2.

Dit type en model is de Speedfight 2 50cc RW3 welke beter bekend staat als de R-Cup.
De laatste is in 2007 (met een uitschieter naar 2008) gebouwd.
Voor de rest is het belangrijk om te weten of deze geheel origineel en standaard is.
Een standaard uitvoering staat altijd wat arm afgesteld met sowieso een kleine sproeier.

De gasnaald behoort in de 1e of 2e stand te staan, daarbij maakt het niet uit of de maat sproeier 52 of 72 is.
Dit heeft te maken met welk type gasnaald er gemonteerd is.
Er zijn er 2, de L3035-H en de 4JF.

En is jouw luchtgekoelde SF2 een snor of bromscooter?
Oh nou ben ik wel veel kennis rijker over mijn scooter haha, dankjewel.
Het is wel een watergekoelde en staat op brom
 
Wat je vaak tegenkomt ... Ingevoerde Scooters , bij de Datum staat : toegelaten in Nederland , staat dan een Jaartal bij , sommige verkopers , verkoper dan een Scooter met een jaartal van invoer , wat NIET overeenkomt komt het bouwjaar ..
Triest .. denk je een Recente Scooter koop , terwijl die officieel veel ouder is ..
Advies : check altijd web Website van de RDW voordat je overgaat op aankoop .
 
Wat je vaak tegenkomt ... Ingevoerde Scooters , bij de Datum staat : toegelaten in Nederland , staat dan een Jaartal bij , sommige verkopers , verkoper dan een Scooter met een jaartal van invoer , wat NIET overeenkomt komt het bouwjaar ..
Triest .. denk je een Recente Scooter koop , terwijl die officieel veel ouder is ..
Advies : check altijd web Website van de RDW voordat je overgaat op aankoop .
Ah ja zo, dankjewel
 
Back
Top