Peugeot speedfight 2 gas hangen in de winter

Dwarfz

New Member
Hallo,
Ik ben net nieuw op het forum maar heb 2 maanden geleden een peugeot speedight 2 LC 2011 gekocht.

Hij doet het prima en heb er geen problemen mee gehad tot vannochtend, het heet gevroren tot -5 in de nacht en ik wou in de ochtend naar werk rijden met een maatje van mij. Hij rijd tevens op een tomos die niet harder als 45 gaat. Ik reed dus de hele tijd met half gas en af en toe even vol. Toen stond ik bij een stoplicht en hoorde ik dat hij heeel laag stationair liep en bijna uitviel, en ja hoor bij het volgende stoplicht viel die uit, dus ik kicken en kicken en hij start weer. Even later stonden we weer bij een stoplicht en had ik door dat het gas een beetje bleef hangen, ik dacht dat het vast geen probleem zou vormen todat op een later punt hij alleen maar vol gas gaf. Dus ik haalde hem van contact af en probeerde na 2 minuten hem weer te starten, hij startte met klein beetje moeite en gas vloog weer vol open. Ik vriemelde even aan mijn gaskabel en toen deed hij het weer. Toen ik pauze had op werk (ongeveer 3 uurtjes later) startte ik hem weer en het vriest nog steeds, hij startte zonder moeite maar gas vloog weer open, dus ik deed hetzelfde weer en toen deed ie het weer.

Kan dit liggen aan de kou of aan iets anders?

Groet, Justin
 
Advertisement - register to remove this

aan het begin van het verhaal dacht ik nog "over welke brommer gaat het verhaal nou?"
maar ik denk toch je speedfight?
dat kan heel goed aan de kou liggen, er kan zich zelfs ijs in je carburateur vormen, doordat de ijzige lucht met een rotgang door een klein gaatje heen giert, condenseert het (weinige) vocht uit die lucht op het aluminium van je carb.
motorrijders die in de winter doorrijden, lossen dit op door een gloeilamp (ca 50 watt) in hun luchtfilterbak of aanzuigrubber te hangen, die de lucht iets "ontdooit".
 
aan het begin van het verhaal dacht ik nog "over welke brommer gaat het verhaal nou?"
maar ik denk toch je speedfight?
dat kan heel goed aan de kou liggen, er kan zich zelfs ijs in je carburateur vormen, doordat de ijzige lucht met een rotgang door een klein gaatje heen giert, condenseert het (weinige) vocht uit die lucht op het aluminium van je carb.
motorrijders die in de winter doorrijden, lossen dit op door een gloeilamp (ca 50 watt) in hun luchtfilterbak of aanzuigrubber te hangen, die de lucht iets "ontdooit".
Ja het gaat om mijn speedfight 2.
Is er iets anders wat ik er tegen kan doen? Kan ik er gewoon mee rijden als ik steeds even wacht? Moet nog terug dus dat word spannend..
 
Ja het gaat om mijn speedfight 2.
Is er iets anders wat ik er tegen kan doen? Kan ik er gewoon mee rijden als ik steeds even wacht? Moet nog terug dus dat word spannend..
Ben terug gereden alleen met moeite.. Ik was ongv op de helft en toen als ik lager dan 30 ging pakte hij niet meer en kwam ik heel langzaam vooruit, toen na de 30 pakte die em en schoot ik weer vooruit. Toen ik stopte viel de scooter ook meteen uit. Toen 5 min gewacht en deed t weer... wat is hiervan het probleem?
 
Klinkt eerder als een geraffelde gaskabel die blijft hangen. Hoe soepel loopt je gas?
kan ook nog. als een (verf)föhn verbetering oplevert is het ijs, anders de kabel.
Ben terug gereden alleen met moeite.. Ik was ongv op de helft en toen als ik lager dan 30 ging pakte hij niet meer en kwam ik heel langzaam vooruit, toen na de 30 pakte die em en schoot ik weer vooruit. Toen ik stopte viel de scooter ook meteen uit. Toen 5 min gewacht en deed t weer... wat is hiervan het probleem?
het probleem is dat het k*t rijdt, maar jij wilt de oorzaak.
geef me even je kristalcode, dan kan mijn glazen bol verbinding maken ;)
sorry, maar je zal denk ik zelf verder moeten zoeken met de suggesties die wij aandragen.. het lijkt me dat je gas blijft hangen, en dat zodra je onder de 30 komt, de mengverhouding niet meer klopt (heb ik ooit eens met 1 van de 4 cilinders van m'n motorfiets gehad, daar was iets losgeschoten en die stond verder open dan de rest: dat klopte dan ook nóóit met de rest, waardoor hij never meedeed en de motor op 3 poten met moeite een opgevoerde schakelbrommer bijhield met optrekken en ik ook met moeite de coentunnel uitkwam!
 
kan ook nog. als een (verf)föhn verbetering oplevert is het ijs, anders de kabel.

het probleem is dat het k*t rijdt, maar jij wilt de oorzaak.
geef me even je kristalcode, dan kan mijn glazen bol verbinding maken ;)
sorry, maar je zal denk ik zelf verder moeten zoeken met de suggesties die wij aandragen.. het lijkt me dat je gas blijft hangen, en dat zodra je onder de 30 komt, de mengverhouding niet meer klopt (heb ik ooit eens met 1 van de 4 cilinders van m'n motorfiets gehad, daar was iets losgeschoten en die stond verder open dan de rest: dat klopte dan ook nóóit met de rest, waardoor hij never meedeed en de motor op 3 poten met moeite een opgevoerde schakelbrommer bijhield met optrekken en ik ook met moeite de coentunnel uitkwam!
Mengverhouding kan evt. Wel kunnen want heb vannochtend getankt en ik meng zelf.. zou dat het probleem kunnen zijn?
 
Hm, bijzonder. Misschien een import oid.

Wou even duidelijk hebben dat het wel over een 2 gaat, want een 3 is toch wel heel anders.

Is het niet de choke die raar begint te doen? Geeft hij echt vol gas, of gewoon wat extra? Anders zou ik inderdaad gewoon naar de kabel kijken.
 
Hm, bijzonder. Misschien een import oid.

Wou even duidelijk hebben dat het wel over een 2 gaat, want een 3 is toch wel heel anders.

Is het niet de choke die raar begint te doen? Geeft hij echt vol gas, of gewoon wat extra? Anders zou ik inderdaad gewoon naar de kabel kijken.
Nouja dat t gas blijft hangen dat had ik alleen vannochtend op de heenreis maar de terugreis geen last van gehad. Ik had alleen last van dat hij hem later onder de 30 niet meer pakte, maar pas bij de 40 pakte hij hem echt goed. En als ik stil ging staan viel die uit. Toen even 5 min gewacht en toen deed hij het weer.
 
Bij een verkeerde afstelling kan de Carburateur bevriezen met deze kou , en blijft de gasschuif hangen , komt door de koude luchtstroom , iets groter gaan in Sproeier in de winter , of gasnaald klipje naar onder .
Sommige Carburateurs oa Peugeot Gurthner en Dellorto / Piaggio hebben niet voor niets Carburateur verwarming .
Kan zeer gevaarlijk zijn als je gasschuif blijft hangen .
 
Bij een verkeerde afstelling kan de Carburateur bevriezen met deze kou , en blijft de gasschuif hangen , komt door de koude luchtstroom , iets groter gaan in Sproeier in de winter , of gasnaald klipje naar onder .
Sommige Carburateurs oa Peugeot Gurthner en Dellorto / Piaggio hebben niet voor niets Carburateur verwarming .
Kan zeer gevaarlijk zijn als je gasschuif blijft hangen .
Is dit ook de reden dat hij na een tijdje rijden vervelend begint te doen met uitvallen en wat ik hiervoor allemaal heb beschreven?
 
Mengverhouding kan evt. Wel kunnen want heb vannochtend getankt en ik meng zelf.. zou dat het probleem kunnen zijn?
nee, ik bedoel verhouding lucht:benzine.
Post automatically merged:

Is dit ook de reden dat hij na een tijdje rijden vervelend begint te doen met uitvallen en wat ik hiervoor allemaal heb beschreven?
ja, heel goed mogelijk.
 
Oke dus wat ik kan doen is iets groter gaan in sproeier en hoeveel groter dan?
kan Brute-Force beter beantwoorden..
En iets rijker mengen?
NEE!, rijker gaat wederom om meer benzine bij je lucht, niet om meer olie bij je benzine.
meer olie bij je benzine, komt die nòg moeilijker door je sproeiers, heeft het omgekeerde effect.
olie gewoon gelijk houden, ook niet minder gaan mengen.
 
Back
Top