Peugeot ludix 70cc

timotjuh

Member
Hallo iedereen,
Ik ben een eigen project begonnen
Een peugeot ludix.
Hij was standaard en had 6000 km gelopen.
Ik heb er een airsal 70cc cilinderkit op zitten.
stage 6 uitlaat
Mix van 3 en 4 gram rolletjes
Een hittegraad 10 bougie
17,5mm dellorto carb
maat 102 sproeier.
Power filter
nieuwe bobine
nieuwe cdi
Dat was het wel zo'n beetje.
Oja, ik heb m'n oliepomp afgesloten en meng zelf 1:45

Hiervoor had ik een hittegraad 8 bougie, maar die werd te heet en liet mijn koppakking smelten, en mn zuiger helemaal verbrand.
Ik had geluk gehad, de cilinder zelf was helemaal in orde.
Ff nieuwe zuiger gekocht, en rijden weer.
Tevens nu met een hitte graad 10.
Alleen op vol toeren, dan stopt hij opeens.
Ik weet niet precies waar hij mee stopt, lijkt alsof hij niet meer vonkt, maar. hij valt ook niet uit, want hij blijft stationair lopen, en ik kan ook gewoon doorrijden.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik zet er een filmpje bij
Ik heb ook een foto van bougie erbij trouwens
 

Attachments

  • peugeot ludix 70cc .pdf
    24.2 MB · Views: 6
  • 16866623481051575062424703775192.jpg
    16866623481051575062424703775192.jpg
    300.1 KB · Views: 6
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dan zou hij ook niet meer stationair lopen , maar helemaal uitvallen , ik denk dat je het moet zoeken in benzine toevoer/ carb , of benzine filter .
Is je tank ontluchting in orde ?
Ik heb nu een extra dingetje gevonden,hij heeft klein beetje valse lucht in het spruitstuk, ik heb het al dichtgemaakt ,tenminste het meeste ,ik bestel gelijk een nieuwe
 
Zeer slecht afgesteld

Rolletjes zijn veelste licht.. En dan waarschijnlijk ook een te arm mengsel = fataal.

Bougie graad 10 is compleet niet nodig als de rest goed afgesteld staat.

Rollen mogen naar mijn idee wel zwaarder. (is een peugeot blok geen minarell blok)

Reken dat origineel 8,9 grams erin zitten.. Zou ik zelf eerder rond de 7 grams proberen.

Hitte graad bougie hoogstens een 8 of een 9.

Standaard drukveer is ook te slap voor zo`n setup.. Zou voor een gele van malossi gaan. althans een 15% veer.

Waarschijnlijk moet je sproeier waarschijnlijk ook nog een beetje hoger.

Moeten ook nog strakkere trekveren in de koppeling.
 
Zeer slecht afgesteld

Rolletjes zijn veelste licht.. En dan waarschijnlijk ook een te arm mengsel = fataal.

Bougie graad 10 is compleet niet nodig als de rest goed afgesteld staat.

Rollen mogen naar mijn idee wel zwaarder. (is een peugeot blok geen minarell blok)

Reken dat origineel 8,9 grams erin zitten.. Zou ik zelf eerder rond de 7 grams proberen.

Hitte graad bougie hoogstens een 8 of een 9.

Standaard drukveer is ook te slap voor zo`n setup.. Zou voor een gele van malossi gaan. althans een 15% veer.

Waarschijnlijk moet je sproeier waarschijnlijk ook nog een beetje hoger.

Moeten ook nog strakkere trekveren in de koppeling.
Ik was vergeten te zeggen dat ik een polini race koppeling heb,met de strakste veren erin,die je kunt afstellen
Post automatically merged:

Zeer slecht afgesteld

Rolletjes zijn veelste licht.. En dan waarschijnlijk ook een te arm mengsel = fataal.

Bougie graad 10 is compleet niet nodig als de rest goed afgesteld staat.

Rollen mogen naar mijn idee wel zwaarder. (is een peugeot blok geen minarell blok)

Reken dat origineel 8,9 grams erin zitten.. Zou ik zelf eerder rond de 7 grams proberen.

Hitte graad bougie hoogstens een 8 of een 9.

Standaard drukveer is ook te slap voor zo`n setup.. Zou voor een gele van malossi gaan. althans een 15% veer.

Waarschijnlijk moet je sproeier waarschijnlijk ook nog een beetje hoger.

Moeten ook nog strakkere trekveren in de koppeling.
Ik had eerst 6 gram rolletjes ,maar daarmee komt hij niet vooruit, en met 4 en de 5 gram rolletjes blijft ie de hele tijd onder de powerband zitten
 
Als je een Snelle 70 CC heb , bijv de Airsal T6 ,, heb je dan de Squish goed gezet ??
top dankjewel voor de tip, de squish was idd veel te weinig(ong. 0.3mm) daardoor werd die eerste bougie ook te heet. Dat heb ik gelijk aangepast, toen deed hij hoogtoerig bijna hetzelfde, alleen iets minder snel, ik heb net ff gekeken, de spoelpoorten gaan niet helemaal open dat is natuurlijk ook de oorzaak dat hij hoog in de toeren stopt, hij krijgt veel te weinig benzine dan, dus ik ga dat nu aanpassen, en opnieuw de squish afstellen, en dan kijk ik ff wat ie doet
 
Back
Top