gasnaald peugeot ludix 70cc

timotjuh

Member
hallo iedereen,
Ik zit met een dillema, mijn 70cc Airsal rijd echt verschrikkelijk snel nu.
Ik heb een 17,5mm dellorto carburateur erop zitten
3,5 gram rolletjes(ik zit te zoeken naar 3,4 gram)
rode drukveer(sterkste)
Polini race koppeling met de sterkste veertjes(afgesteld op de middelste sterkte)
maar goed, dat dus.
Na lang geprutst heb ik eindelijk de goeie sproeier erin.
Maat 102.
Op een gegeven moment werd hij toch zo warm, dat hij begon uit te vallen.
Dus ik deed er een 104 in, maar die loopt te rijk, dat hij stottert wanneer hij koud is, en hij valt uit wanneer hij warm is. Krijgt dus teveel benzine.
Zou ik sproeier 102 er gewoon in doen, en de gasnaald 1 clipje lager zetten, zodat ie op volgas toch net ietsjes rijker loopt, of hebben jullie een ander voorstel
 
Advertisement - register to remove this

Dat of een andere gasnaald mocht het niet lukken met deze
ja, ik heb het probleem al gevonden, gas clipje stond helemaal boven aan, nu vind ik het ook wel logisch dat ik zo'n tering grote sproeier nodig heb voor een 70cc ik heb hem 2 clipjes lager gezet, en een sproeier 98, hij rijdt nu al veel beter, boven de 100 verzuipt hij nu, en wilt hij niet meer starten
 
ja, ik heb het probleem al gevonden, gas clipje stond helemaal boven aan, nu vind ik het ook wel logisch dat ik zo'n tering grote sproeier nodig heb voor een 70cc ik heb hem 2 clipjes lager gezet, en een sproeier 98, hij rijdt nu al veel beter, boven de 100 verzuipt hij nu, en wilt hij niet meer starten
Niet zo schelden joh.

Overigens ga je kuren als uitvallen en niet meer starten echt niet krijgen door een sproeier van 2 maten te groot.
Of 98 is al veel te groot en 102 de druppel of je probleem ligt elders.

Ik ga voor optie 2.
 
Niet zo schelden joh.

Overigens ga je kuren als uitvallen en niet meer starten echt niet krijgen door een sproeier van 2 maten te groot.
Of 98 is al veel te groot en 102 de druppel of je probleem ligt elders.

Ik ga voor optie 2.
klopt, 98 is ook veel te groot blijkbaar hij verzuipt nogsteeds, hij was toen koud, toen ik testte, ik ga nu 90 doen gewoon
 
hallo iedereen,
Ik zit met een dillema, mijn 70cc Airsal rijd echt verschrikkelijk snel nu.
Ik heb een 17,5mm dellorto carburateur erop zitten
3,5 gram rolletjes(ik zit te zoeken naar 3,4 gram)
rode drukveer(sterkste)
Polini race koppeling met de sterkste veertjes(afgesteld op de middelste sterkte)
maar goed, dat dus.
Na lang geprutst heb ik eindelijk de goeie sproeier erin.
Maat 102.
Op een gegeven moment werd hij toch zo warm, dat hij begon uit te vallen.
Dus ik deed er een 104 in, maar die loopt te rijk, dat hij stottert wanneer hij koud is, en hij valt uit wanneer hij warm is. Krijgt dus teveel benzine.
Zou ik sproeier 102 er gewoon in doen, en de gasnaald 1 clipje lager zetten, zodat ie op volgas toch net ietsjes rijker loopt, of hebben jullie een ander voorstel


Of je rolletjes zijn zo licht dat die overtoeren draait. En daardoor ook te heet gaat lopen. Dan is er geen enkele sproeier die dat gaat verhelpen.

Daarnaast is het ook belangrijk met zo`n cilinder dat je de juiste hitte graad bougie erin doen.. Misschien is de huidige nog te warm.
En dan met zoveel toeren word het ding dan te heet.
 
Back
Top