Peugeot kisbee 4takt 2014 houd in en tikt/kraakt bij volgas

Bravo50

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik heb namelijk een peugeot kisbee 4takt uit 2014.
De scooter stond heel lang stil bij de vorige eigenaar dus heb ik er verse benzine in gedaan en carbu uitgekuist.
Hij startte direct
De volgende dag startte de scooter weer perfect.
Heb de scooter laten draaien en dacht om even alle begrenzers uit de doen voor te zien hoe hard hij dan ging.
Daarna heb ik alle begrenzers terug gemonteerd. Scooter startte weer prima tot op een een gegeven moment hij uitviel.
Startte dan moeilijk heb de contact eruit gehaald (want de scooter heeft geen sleutel)
Scooter startte weer prima , dus heb ik wat gas gegeven en de scooter liep net alsof hij geen begrenzer had dus heb de gas losgelaten en terug gas gegeven en dan ging hij weer 25 maar als ik dan gas terug loslaat en terug gas geef rijd hij weer zonder begrenzer volle toeren. Enz.
Dus ik dacht om de contact terug aan te sluiten en dan ging de scooter bijna uitvallen dus gaf ik gas en terug hetzelfde.
Dus liet ik heb stationair draaien en in ene keer viel hij uit.
De scooter startte weer normaal maar hij houd in en tikt/kraakt (zie video:
)
maar hij rijd wel gwn 25km/u maar tikt/kraakt en houd in en maakt soort van puf puf uit de uitlaat.
Als je rustig gaan gas geeft rijd hij normaal tot op een bepaald aantal toeren begint hij te tikken.
Dus heb half gas gegeven en ingehouden en viel de scooter uit met een stevig getik.
Scooter startte weer perfect maar juist hetzelfde in houden en tikken.
Draait stationair prima met een stille getik maar als je in ene keer volgas geeft en direct terug loslaat tikt/kraakt hij.
Ik denkt dat het aan de klepspeling ligt maar ben niet zeker heb geen ervaring met 4takt
Eerst dacht ik ook aan kromme klep maar bij een kromme klep start een scooter moeilijk en blijft niet netjes stationair lopen, bij mij draait hij stationair als een zonnetje en is hij makkelijk te startte
Ik vind het wel raar dat hij in ene keer is uitgevallen en begon te tikken.
Kan iemand mij op de juiste weg leiden.
Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Waar staat de klepspeling momenteel op afgesteld? Vaak gaat het hier al fout.. Die waardes die peugeot zelf opgeeft kloppen niet naar mijn inziens.

De uitlaat klep moet zoiezo al iets ruimer staan i.v.m warmte van de uitlaatgassen en het uitzetten van het metaal.
 
Waar staat de klepspeling momenteel op afgesteld? Vaak gaat het hier al fout.. Die waardes die peugeot zelf opgeeft kloppen niet naar mijn inziens.

De uitlaat klep moet zoiezo al iets ruimer staan i.v.m warmte van de uitlaatgassen en het uitzetten van het metaal.


ik ben nu nog niet in bezit van voeler maatjes.
Had nog geen rijd om er om te gaan.
Ik ga morgen voeler maatjes halen en eens bekijken op wat het staat zal het zeker laten weten.

P.s sorry voor het late antwoord.
 
Back
Top