This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot Kisbee 2018-2020 euro4

fbdev

New Member
Hallo,

Ik wil mijn Peugeot Kisbee 2019 euro4, 45km.ontgrenzen.het is een uitvoering met ecu.(Geen cdi) ik heb 2 nokjes van het koppelingshuis afgeslepen,en de sensor een beetje scheef gezet,maar dat werkt niet bij mij.nu wil ik een ombouwsetje plaatsen,maar waar zit de ecu?volgens mij zit die niet onder de buddy.alvast bedankt jullie tips en reacties.
 
Zit die niet achter het rechter motor scherm?

Moet er zo uit zien:

 
Ja,klopt.maar ik had mijn kisbee bij een scooterhandel om te ontgrenzen,en die zij dat hij de ecu niet kon ontdekken onder de buddysit.daarom dacht hij dat ie wel 's aan de voorkant zou kunnen zitten,achter de kappen van het stuur.maar is het ook niet zo,dat als je de kabel van de snelheidssensor volgd,dat je dan bij de ecu moet uitkomen?
 
Ja, dat zeker, de snelheidssensor is in in feite gewoon een pick-up, zoals bij oudere modellen bij het magneet vliegwiel, die naar ECU kastje leidt om daar verwerkt te worden.

Maar je hebt de helft van de magneetstrippen op de behuizing weghalen, begreep ik, ik denk niet dat dit werkt omdat er nog steeds een magnetisch veld is omdat de magneten iets zitten ingezonken.
 
Last edited:
Het werkt dus ook niet!in tegenstelling tot de youtube video(peugeot kisbee 4t opvoeren)daar worden er 2 magneetsyrippen weggeslepen,waarna de sensor in een iets andere hoek wordt geplaatst.ik heb wel een ontgrenzingsetje gevonden bij Zandri.met afstandbediening.dan kun je schakelen tussen begrenst en onbegrenst.
 
Ja. Ook niet een beetje harder?

Heb je de begrenzer ring al Verwijderd? Zit er een draadeind boven de gasschuif? Er zit ook nog van nature een RPM begrenzing op(strip op magneet vliegwiel).

Bij 45 Km/u wiel snelheid, ligt het motor rpm(pick up van magneet vliegwiel) wellicht nagenoeg op de begrenzing van de ECU. Waardoor het nog steeds om en nabij even snel gaat.

Update: excuus, er zit natuurlijk helemaal geen carburateur op, maar een ik injector. Mijn fout.
 
Last edited:
De scootermonteur dacht dus ook dat het om een carbarateurversie ging met cdi.dan zou hij stroom op de plus zetten.er brand dan iets door in de cdi,waardoor de begrenzing er af is.die van mij gaat nu 55 km.per uur.maar dat is orgineel.dat reed ie ook al voordat ik de 2 magneetstrippen eraf had geflexed.
 
Ja, maar het was eigenlijk dat ik mij versprak en CDI verwisselde met ECU.

Maar goed. Dan zit je inderdaad op 8.000 rpm (begrenzingswaarde). Je kan dit waarnemen doordat wanneer je de gashendel dan verder opendraait, het motor geluid wat dooft. Is dit niet het geval, dus de motor blijft ongeveer even hard klinken bij meer/vol gas geven, dan heeft het motorblok zelf zijn limiet bereikt.

Tja, dan zit er denk ik niets anders op dan een hogere/on -begrensde ECU. En had het wegslijpen van de uitsparingen wellicht niet gehoeven.
 
Last edited:
Bij 55 km.per uur houd ie in,dus er is nog power over!wordt vervolgd.bedankt voor de feedback.ik ben al weer een flink stuk wijzer geworden, hoe e.e.a.inelkaar steekt!