Peugeot Jetforce vonken onder scooter bij hoge snelheid

Hengselman

New Member
Hallo allemaal,

Ik reed dus gister een rotonde vrijwel rechtdoor over (even snel naar rechts en daarna naar links omgooien) en mijn uitlaat klinkt opeens veel luider. Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van scooters dus het klonk voor mijzelf alsof opeens de prop verwijderd was. Ik reed een stukje door en merkte dat hij ook veel sneller optrok, terwijl hij al vrij snel naar de 45 ~ 50 ging. Zie ik later in de spiegel dat er vonken onder mijn scooter vandaan komen, dus niet eens uit mijn uitlaat.

Ik merkte wel op dat de vonken alleen verschenen bij hele hoge snelheden. Voorheen liep hij 45 en met bergje af 50 and that's it. Nu trok hij in 1x door naar de 50 maar vanaf 45 kwamen er al vonken, voor deze snelheid heb ik niks gezien.

- Dit is een 2e hands scooter waarbij 2 maanden geleden de waterpomp van is vervangen. Daarnaast heb ik 1 dag geleden zelf de carterkap eraf geschroefd om te kijken naar de varioschijf maar voor de rest niks verricht. Er staat nog maar zon 4000 kilometer op de teller en is gebouwd in 2011.

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Hier zit ik mij wel erg veel vraagtekens bij:

Jetforce BWJ 2011 met maar 4000km op de teller.. Zou haast gaan denken dat ermee gerommeld is. De scooter is inmiddels al 8 jaar oud.. En daarbij verwacht je toch snel al zo`n 10.000km dat er gemaakt zou moeten zijn.

Raad je eens aan om rond het vliegwiel te controleren inclusief de kabelboom, misschien ligt er een pickup kabel blood dat ergens tegen aan hangt.
Anders een kans aanwezig of dat er iets is met de stator / vliegwiel.. (ergens tegen aanlopen) of er zit wellicht teveel speling op de krukas. en dat dan het vliegwiel tegen de pickup steeds aanstoot. (metaal op metaal)
 
Back
Top