Peugeot jet force

Goedenavond allen,

Hierbij een probleem.

Ik heb laatst n Jet force C-Tech 2010 (Brom/45km uitvoering)

overgenomen van een vriend, die hem in deze. staat had gekocht via Marktplaats, maar er toch geen tijd voor had.

Setup:
Standaard motorblok , verder niks aan veranderd
Enigste veranderd is : Nieuwe carb (Standard parts, 17,5mm) , Nieuw spruitstuk, en DMP luchtfilter (waar ik geen afvoerslang bij heb)
En er hangt n Sito+ uitlaat onder, die nog begrensd is. Varioplaat is er al wel uit.

Nu is mijn probleem, de scooter rijd maar hee raar qua snelheid, ene keer gaat ie 25 andere keer 45 en de andere keer 40 (bijv).

Ook trekt ie heel sloom op, wil die 9/10 pas starten naar 10 minuten kloten met de afstelling, en heel vaak kicken.

En hij zuipt en rookt echt heel erg.
Ik kan de tank volgooien en 35km rijden en de tank is weer leeg.

Hij komt gewoon slecht vooruit.
Nou heb ik dus geen luchtfilterslang, maar dit zou t probleem niet alleen moeten zijn toch?
(We hebben de inlaat op t luchtfilter met meerdere ‘oplossing’ bedekt om het zo te zeggen, geen resultaat.


Heeft iemand een idee wat k moet doen?
Ik baal gewoon want met deze dingen hebben normaal gewoon veel kracht.


MVG,
Elias
 
Advertisement - register to remove this

Ik raad je vooral aan om weg te blijven bij imitatie onderdelen. 9/10 keer werkt dat niet of maar half.

Betrouwbaarheid blijft gegarandeerd bij het gebruik van originele onderdelen. Ik weet dat een peugeot scooter beter bij de originele onderdelen moet blijven. Imitatie cilinders zijn heel slecht ( ben er op geen een tegen gekomen die het wel goed deed)

Wat ik graag wil weten is of dat de cilinder al eerder vervangen is geweest.
En hoeveel kilometer heeft het blok al gelopen?

Ik denk dat het een kwestie is van goedkope onderdelen eronder hangen en dan ineens werkt het hele ding niet meer.
Andere optie is dat de gehele scooter opgereden is, en via MP is aangeboden. Blijkbaar die vriend de scooter in te goed vertrouwen gekocht.
Nog een optie is weinig onderhoud gehad en veel mee gereden.
 
Elias,

ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je brommer er nu motorisch bij ligt maar mij lijkt een open carb-inlaat en een begrensde uitlaat geen goede combinatie.
Begin eens met het monteren van een fatsoenlijk origineel luchtfilter dat lekvrij is aangesloten op je carburateur.
Check de hoofdsproeier want de vorige eigenaar zal er wel een veel te grote sproeier in hebben gedraaid om de brommer enigszins lopende te krijgen met dit open luchtfilter.
Check of de oliepomp niet lekt.
Check valse lucht vooral omdat het spruitstuk is vervangen.

We hebben de inlaat op t luchtfilter met meerdere ‘oplossing’ bedekt om het zo te zeggen, geen resultaat.
Dit is natuurlijk de manier!

Heeft iemand een idee wat k moet doen?
Alles goed in orde maken en niet met plakband en elastiekjes.

Ik baal gewoon want met deze dingen hebben normaal gewoon veel kracht.
Wij ook als ik hoor hoe de brommer erbij ligt en hoe je verder te werk gaat!
 
Back
Top