Peugeot Jet force start niet

Spekkiee

New Member
Beste allen,

Heb een tijdje geleden een jet force gekocht met een 70 cc. Kort hierna dezelfde gekocht maar met een 50cc cilinder. Nu heeft de 70 cc het altijd gedaan, maar de 50cc stopte er vrij snel mee. Heb de 50cc cilinder verplaatst naar het andere blok en andere frame. Heb de carburateur mee verwisseld, maar nu krijg ik de scooter niet meer gestart. Er zit een yasuni racing terugloop uitlaat onder, en met kicken start de scooter bijna maar niet helemaal. Jullie misschien nog ideeën aan wat ik kan controleren?

Groeten,
Wessel
 
Advertisement - register to remove this

met kicken start de scooter bijna maar niet helemaal.
Hi Wessel,
Je bedoelt ontbrand wel maar blijft niet lopen of helemaal niets, je hoort alleen de zuiger?

Er vanuit gaande dat de cilinderpakkingen Ok zijn en voldoende compressie...
Krijgt carburateur benzine met kicken?
-aansluiting spruitstuk => carburateur Ok?
-geen scheur in een leiding?

Kan zelfs ovoldoende benzine in de vlotterbak zitten, dus van te voren vullen met benzine kan helpen.
StartPilote al geprobeerd?
 
Hi Wessel,
Je bedoelt ontbrand wel maar blijft niet lopen of helemaal niets, je hoort alleen de zuiger?

Er vanuit gaande dat de cilinderpakkingen Ok zijn en voldoende compressie...
Krijgt carburateur benzine met kicken?
-aansluiting spruitstuk => carburateur Ok?
-geen scheur in een leiding?

Kan zelfs ovoldoende benzine in de vlotterbak zitten, dus van te voren vullen met benzine kan helpen.
StartPilote al geprobeerd?

Inderdaad! Hij ontbrand, slaat een paar keer rond (verlichting gaat aan, wiel draait) en dat is het. De aansluiting was licht gescheurd, maar dat is gerepareerd en was bij beide scooters. De carburateur wordt nat ja! Van tevoren vullen zal ik eens proberen! Startpilote ken ik niet, elektrische start doet 't iig niet
Bedankt voor je antwoord
 
No1 oplossing voor hopelooooos kicken...
Chemisch middel uit een spuitbus.
>Luchtfilter eraf
>spray 2/3sec in de carburateur inlaat
>direct kicken
123.jpg
Deo, kruipolie, elke ontvlambare vloeistof etc kan maar is niet zo krachtig als officiële startspray.

!!Mocht dit echter niet helpen dan kun je i.i.g direct andere conclusies gaan trekken als valse lucht / lekkage rond spruitstuk/carburateur...denk ik
 
No1 oplossing voor hopelooooos kicken...
Chemisch middel uit een spuitbus.
>Luchtfilter eraf
>spray 2/3sec in de carburateur inlaat
>direct kicken
View attachment 50375
Deo, kruipolie, elke ontvlambare vloeistof etc kan maar is niet zo krachtig als officiële startspray.

!!Mocht dit echter niet helpen dan kun je i.i.g direct andere conclusies gaan trekken als valse lucht / lekkage rond spruitstuk/carburateur...denk ik


Top dankjewel! Ga eens kijken en zal een update plaatsen. Zou het ook nog met de elektrische choke te maken kunnen hebben? Accu is leef
 
Opzich als de e-choke werkt (vanaf de ontsteking) zou dat geen probleem moeten zijn ook al is je accu leeg.
 
Back
Top