Peugeot Fox luchtlek , bezine toevoer..?

SubEngine

Well-Known Member
Hoi ik heb een Peugeot fox, (en nieuw hier )

Kick start, recente uitlaat & nieuwe boogie & Cdi (niet zelf gemonteerd) werken dus prima.

nu sinds kort, als ik bv aan een stoplicht sta of hem laat opwarmen, dan verbruikt hij gelijk meer bezine dan ervoor (het tegenovergestelde van stillvallen om het zo te beschrijven ) prutteld redelijk fel.

Maar het grote probleem is als ik aan het rijden ben, ik geraak tot op maximum snelheid maar dan heb ik redelijk wat kracht verlies met daar een fel geluid bij.
en na ongv een halve minuut rijd iee weer normaal..
en zo gaat dat dus héél de rit, op/af op & af..

ik kan geen volle 2 minuten men max snelheid behouden!!

mss een luchtlek ? of tevéél benzine toevoer ??
of mss iets met de luchtfilter, die bleef er maar afglijden en heb die een tijd geleden zéér stevig vastgeschroefd (hangt ook véél vet aan) ..

Iemand een ideetje :?

mvg, :!
SubEngine.
 
Advertisement - register to remove this

nu sinds kort, als ik bv aan een stoplicht sta of hem laat opwarmen, dan verbruikt hij gelijk meer bezine dan ervoor (het tegenovergestelde van stillvallen om het zo te beschrijven ) prutteld redelijk fel.
Hier kan ik geen kaas van maken. :?

Maar het grote probleem is als ik aan het rijden ben, ik geraak tot op maximum snelheid maar dan heb ik redelijk wat kracht verlies met daar een fel geluid bij.
en na ongv een halve minuut rijd iee weer normaal..
en zo gaat dat dus héél de rit, op/af op & af..

ik kan geen volle 2 minuten men max snelheid behouden!!
Is het een ratel of schrapend geluid vanuit je carterkap of is het de verbranding die niet meer goed verloopt? In eerste geval de hele overbrenging controleren, in tweede geval de verbranding.

mss een luchtlek ? of tevéél benzine toevoer ??
of mss iets met de luchtfilter, die bleef er maar afglijden en heb die een tijd geleden zéér stevig vastgeschroefd (hangt ook véél vet aan) ..
Maak de boel eens goed schoon en monteer het op een correcte en degelijke manier, met de juiste sproeier(s ) en de juiste staitonairstand. Als er dan iets mis is kan je tenminste op een normale manier de oplossing vinden!
 
re:

ja ik ga hem binnekort schoon maken,

thx voor het antwoord :W

moet ook al lang iets doen om men km teller te herstellen, denk dat het de kabel is.
T'is nogal miserie om diene brommer open te halen, alle vijzen
zijn zo oud en versleten dat ze moeilijk open te draaien zijn. :mad:
Het is meer een ratel & kracht verlies op hogere snelheid.
En bij het stilstaan van de brommer prutteld die sneller en luider dan vroeger..

mvg,
SB :!
 
re

Vandaag (ongv 20 min geleden) is men fox enorm véél lawaai beginnen maken tijdens het rijden, af en toe een knalletje (vanvoor in de motorblok gelijk?? )
ook tijdens de rit fel geluid maar dan weer normaler, en als deze op zijn poot staat draait de achterband nog sneller dan ervoor..

Ik vermoed dat het iets met de motor dan is ofzo.. heb nu ook de luchtfilter eruit gehaald en die is langs de buitenkant alle sinds enorm smerig en vettig, net zoals héél de binnenkant van die brommer..
 
Past de uitlaat wel goed op de cilinder? Dat het wiel draait op de bok kan worden aangepast om de stationairschroef te verstellen, doe dit wel met een warme motor anders heb je er nog niks aan
 
Back
Top