Staat niet open om ondertekeningen te verzamelen....Verhoog de maximumsnelheid voor bromfietsers naar 60 kmh
Bromfietsers rijden op de rijbaan waar se maximumsnelheid 50 of 60 kan zijn. Hier merken wij dat bestuurders gaan bumperkleven en gevaarlijke inhaalmanoeuvres uithalen. Dit komt allemaal omdat brommers max 45 kmh mogen. Als dit 65 kmh is, is dat veiliger voor alle weggebruikers.petities.nl
Als jullie willen dat de overheid ons het leven minder zuur maakt, vul dan even in. Kost maar een minuutje.
Viel mij ook op.Eerlijk gezegd als ik zoiets voor mijn neus gedrukt kreeg zou ik een beetje twijfelen of dit wel serieus is.
In de eerste regel van de tekst staat reeds een schrijffout.
Ondertekenen kan niet.
Onderbouwing vrij zwak en zelfs deels onjuist.
Zo denk ik er ook over, die grote RDW marge komt niet zomaar uit de lucht vallen, hier is wel degelijk over nagedacht.Je kan je scooter zorgeloos 55 GPS laten rijden en dat is hard zat voor een brommer. En meer dan genoeg waaghalzen rijden nog veel harder.
Kortom, bespaar je de moeite en haal je motorrijbewijs.
Met een argument als:zelfs al zou deze petitie het halen tot in Den Haag, twijfel ik alsnog sterk of ze er wat mee (willen) doen.
Zorg dat je scooter 60 kan, je hoeft dat niet overal te rijden.Verhoog de maximumsnelheid voor bromfietsers naar 60 kmh
Bromfietsers rijden op de rijbaan waar se maximumsnelheid 50 of 60 kan zijn. Hier merken wij dat bestuurders gaan bumperkleven en gevaarlijke inhaalmanoeuvres uithalen. Dit komt allemaal omdat brommers max 45 kmh mogen. Als dit 65 kmh is, is dat veiliger voor alle weggebruikers.petities.nl
Als jullie willen dat de overheid ons het leven minder zuur maakt, vul dan even in. Kost maar een minuutje.
Ze moeten gewoon apk gaan doen voor scooters.
Als knipperlichten op je scooter zitten moeten deze ook goed werken en zichtbaar zijn en moet je die ook gebruiken, hand uitsteken is dan niet geldig en kun je toch een PV scoren en misschien zelfs een wok als je een beetje tegengas geeft tegen de politie.Ik steek zelfs extra me handen uit bij bochten omdat die knipperlichten overdag gewoon niet fel genoeg zijn.
Ik steek zelfs extra me handen uit bij bochten omdat die knipperlichten overdag gewoon niet fel genoeg zijn.
Gr Aidan
Hier maj plat proaten.... Geweldig man.
Hier een Filmpje van Aidan
In de wegenverkeerswet (NL) staat dat een bestuurders richting moeten aangeven.Als knipperlichten op je scooter zitten moeten deze ook goed werken en zichtbaar zijn en moet je die ook gebruiken, hand uitsteken is dan niet geldig
Geef ik je volledig gelijk in. Maar ik zie overdag bij bijna elke scooter de knipperlichten behoorlijk slecht. En in een auto zie je ze nog slechter. Terwel in de avond ze gewoon van iedereen zichtbaar zijn.Goed idee, jij gaat vrienden maken hier op het forum.
Maak hier maar geen petitie voor want deze wordt gegarandeerd aangenomen ook al zijn er maar 2 die ondertekenen.
Denk er wel aan dat jouw scooters niet worden goedgekeurd en je ook die knipperlichten in orde moet maken als deze te zwak branden en overdag niet zichtbaar zijn..
Als knipperlichten op je scooter zitten moeten deze ook goed werken en zichtbaar zijn en moet je die ook gebruiken, hand uitsteken is dan niet geldig en kun je toch een PV scoren en misschien zelfs een wok als je een beetje tegengas geeft tegen de politie.
Zo denk ik er ook over, die grote RDW marge komt niet zomaar uit de lucht vallen, hier is wel degelijk over nagedacht.
Bovendien waarom koop je een brommer als je weet dat deze maar 45 kmpu mag.
Met een argument als:
"Scooters in het buitenland standaard 60 kunnen rijden en in Nederland begrensd worden. "
Ga je het zeker niet redden en met een beetje research en de eerste hit van "de heilige Google" zou de petitiestarter dit hebben kunnen weten dat hij onzin uitkraamt.
https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/maximumsnelheden-europa
Is dus net even anders...Volgens mij is het toch zo dat als er knipperlichten op je voertuig zitten deze ook goed moeten werken en je die ook moet gebruiken.
De Politie kan en mag hier helemaal niets mee doen.Ik ben benieuwd hoe de politie reageert als ik plots besluit de knipperlichten van mijnniet meer te gebruiken en een handje uit het raam steek?