Petitie aanpassing sneheid brommers naar 60 km/u

Advertisement - register to remove this

De regering wil scooters het liefst eruit hebben, dus akkoord met 60 gaan ze nooit van zn leven vrees ik. Maar niet geschoten is altijd mis, teken wel ff hoor
 
60 gaat nooit gebeuren. 50 of 55 heel misschien. Ik teken hem nogsteeds

Denk dat er helemaal nooit een snelheidsverhoging zal komen.. Alleen in de ideale wereld waarin we niet leven.

Heb het wel getekend voor de lol zeg maar.

Ze zullen weinig redenen zien om 60km te laten rijden.. Volgens mij is dat de minimale snelheid om op een autosnelweg te mogen. Alleen om die reden zal het niet door gaan.. Als ze het ZOUDEN toe laten verzinnen ze weer andere dingen om het ter niet te laten lijken.

Moet je straks ook weer een ander rijbewijs hebben, word je gezien als motor, moet je wegenbelasting gaan betalen en alles wat daar nog bij komt.
Dan word die categorie zo oninteressant dat je beter nog motor kan gaan rijden.
 
Last edited:
Het was ooit maar 40. Dus wie weet. Jammere is dat het voor mij sowieso niet meer zou uitmaken sinds ik bij die tijd waarschijnlijk mn brommertje al met n motor vervangen heb
 
45km nou dan? Sinds wanneer? Dacht dat het altijd al 40km/u was. Maar dat al die jaren gewoon te hard gereden heb.

En het verschil van 40 naar 45 of 50km/u ga je ook niet echt merken, alleen dat de boete gebeuren wat meer op schuift.
 
En het verschil van 40 naar 45 of 50km/u ga je ook niet echt merken, alleen dat de boete gebeuren wat meer op schuift.

50 is al een stuk beter. Met correcties is dat 58. Rijd trouwens nauwelijks harder dan dat ookal ligt mn top hoger.

Bij een hogere top hoef je het blok ook minder samen te knijpen en kan ik met mn schakel ook met minder toeren op een hogere snelheid rijden. Dus dan zit ik niet met 9000 toeren 50 te rijden. Dit is wat het ook zo kut maakt dat brommers begrenst moeten zijn. Maar de meeste bestuurders, en vooral van brommers, zijn veel te onverantwoordelijk dus snap het opzich wel

45km nou dan? Sinds wanneer? Dacht dat het altijd al 40km/u was. Maar dat al die jaren gewoon te hard gereden heb.

Ik hoop dat dit een grap is
 
Als ze het gelijk trekken de snelheid van auto's binnen bebouwde kom(50 kilometer per uur) zou wel begrijpelijk zijn. Straks is sowieso de helmplicht voor alle brommers, maar ik verwacht dat gezien het beleid is om het aantal verkeersdoden te verminderen, dat een verhoging van de snelheid uitgesloten is.


Sowieso, deze petitie is 2 jaar oud, en de onderbouwing is zo enorm mager dat het politiek niet serieus wordt genomen, 16 keer ondertekend :D
 
Denk dat er helemaal nooit een snelheidsverhoging zal komen.. Alleen in de ideale wereld waarin we niet leven.

Heb het wel getekend voor de lol zeg maar.

Ze zullen weinig redenen zien om 60km te laten rijden.. Volgens mij is dat de minimale snelheid om op een autosnelweg te mogen. Alleen om die reden zal het niet door gaan.. Als ze het ZOUDEN toe laten verzinnen ze weer andere dingen om het ter niet te laten lijken.

Moet je straks ook weer een ander rijbewijs hebben, word je gezien als motor, moet je wegenbelasting gaan betalen en alles wat daar nog bij komt.
Dan word die categorie zo oninteressant dat je beter nog motor kan gaan rijden.
je word pas als motor gezien mits de cilinder inhoud groter dan 49cc is, dan nog is het geen doen met een brommer met 50cc op een snelweg als je een topsnelheid hebt van 80km ontgrenst
 
HhmmmZZZZ….op de snelweg mag ik ook maar 100…. Dat was ooit 120 of 130…
Dus van 45 naar 60..ben er bang voor.

Sja…die datums he… sorry
 
Back
Top