Petitie Time

Ihsan00

New Member

Als jullie willen dat de overheid ons het leven minder zuur maakt, vul dan even in. Kost maar een minuutje.
 
Advertisement - register to remove this


Als jullie willen dat de overheid ons het leven minder zuur maakt, vul dan even in. Kost maar een minuutje.
Staat niet open om ondertekeningen te verzamelen....
Kwilwelmaarikkennie.
 
Eerlijk gezegd als ik zoiets voor mijn neus gedrukt kreeg zou ik een beetje twijfelen of dit wel serieus is.

In de eerste regel van de tekst staat reeds een schrijffout.
Ondertekenen kan niet.
Onderbouwing vrij zwak en zelfs deels onjuist.
 
Eerlijk gezegd als ik zoiets voor mijn neus gedrukt kreeg zou ik een beetje twijfelen of dit wel serieus is.

In de eerste regel van de tekst staat reeds een schrijffout.
Ondertekenen kan niet.
Onderbouwing vrij zwak en zelfs deels onjuist.
Viel mij ook op.
Desalniettemin twijfel ik niet aan de goede bedoelingen.
 
zelfs al zou deze petitie het halen tot in Den Haag, twijfel ik alsnog sterk of ze er wat mee (willen) doen.
niet zelden gebruikt de politiek onze (te)lage snelheid om het overige verkeer ´zich aan de snelheid te laten houden´, en dat effect zullen ze niet graag willen opgeven.

in mn buurt was begin dit jaar bij een 60km weg de borden met 60 vervangen door borden met 50.
dan zou je zeggen dat voor ieders veiligheid het ernaast gelegen bromfietspad blijft en men op die voormalig 60 weg gaat bekeuren op hardrijders ofzo.
maar nee: tegelijk hiermee werd het ernaast gelegen fiets/bromfietspad omgetoverd tot alleen-fiets-pad en moesten de bromscooters tussen de auto's.

resultaat: ongelukken, drukken op je nummerplaat en ingehaald worden met 60 a 70kmpu door automobilisten die nog niet wisten dat de 60 weg niet meer bestond.
en de auto's die wel achter je bleven rijden hielden zodoende dus het achteropkomende verkeer ´onder de duim´.
zou den haag akkoord gaan met een max van 60 i.p.v. 45, dan is dit effect er dus ook niet meer, waardoor iedereen gewoon 60 blijft rijden, zoals het was...
 
Je kan je scooter zorgeloos 55 GPS laten rijden en dat is hard zat voor een brommer. En meer dan genoeg waaghalzen rijden nog veel harder.

Kortom, bespaar je de moeite en haal je motorrijbewijs.
 
Je kan je scooter zorgeloos 55 GPS laten rijden en dat is hard zat voor een brommer. En meer dan genoeg waaghalzen rijden nog veel harder.

Kortom, bespaar je de moeite en haal je motorrijbewijs.
Zo denk ik er ook over, die grote RDW marge komt niet zomaar uit de lucht vallen, hier is wel degelijk over nagedacht.
Bovendien waarom koop je een brommer als je weet dat deze maar 45 kmpu mag.

zelfs al zou deze petitie het halen tot in Den Haag, twijfel ik alsnog sterk of ze er wat mee (willen) doen.
Met een argument als:

"Scooters in het buitenland standaard 60 kunnen rijden en in Nederland begrensd worden. "

Ga je het zeker niet redden en met een beetje research en de eerste hit van "de heilige Google" zou de petitiestarter dit hebben kunnen weten dat hij onzin uitkraamt.

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/maximumsnelheden-europa
 
Last edited:
Ik vind gewoon.
Brommer moet gewoon 50 a 55 kunnen standaard. En een snorscooter max 30 maar dan gewoon zonder helm want dat is gewoon onzin. Als je me je fiets 25 rijd en onderuit gaat is dat hetzelfde als met een snor scooter. Ze moeten gewoon apk gaan doen voor scooters. Want 9 van de 10 keer als iemand onderuit gaat of een ongeluk krijgt. Heeft de scooter geen goede remmen slechte bandenspanning. Of rijden ze met zwakke knipperlichten die je niet eens kan zien.
Als ze daar nou eens op gaan hameren zal het een stuk veiliger zijn. Ik steek zelfs extra me handen uit bij bochten omdat die knipperlichten overdag gewoon niet fel genoeg zijn.

Gr Aidan
 

Als jullie willen dat de overheid ons het leven minder zuur maakt, vul dan even in. Kost maar een minuutje.
Zorg dat je scooter 60 kan, je hoeft dat niet overal te rijden.
 
Ze moeten gewoon apk gaan doen voor scooters.

Goed idee, jij gaat vrienden maken hier op het forum. ;)

Maak hier maar geen petitie voor want deze wordt gegarandeerd aangenomen ook al zijn er maar 2 die ondertekenen.
Denk er wel aan dat jouw scooters niet worden goedgekeurd en je ook die knipperlichten in orde moet maken als deze te zwak branden en overdag niet zichtbaar zijn..
Ik steek zelfs extra me handen uit bij bochten omdat die knipperlichten overdag gewoon niet fel genoeg zijn.
Als knipperlichten op je scooter zitten moeten deze ook goed werken en zichtbaar zijn en moet je die ook gebruiken, hand uitsteken is dan niet geldig en kun je toch een PV scoren en misschien zelfs een wok als je een beetje tegengas geeft tegen de politie.
 
Als knipperlichten op je scooter zitten moeten deze ook goed werken en zichtbaar zijn en moet je die ook gebruiken, hand uitsteken is dan niet geldig
In de wegenverkeerswet (NL) staat dat een bestuurders richting moeten aangeven.

Dit mag met de richtingaanwijzers op het voertuig, maar mag ook met de hand aangegeven worden.
Dus je mag zelf weten/bepalen welke je gebruikt, als je maar richting aangeeft.
Zie hier de wetgeving:
§ 7 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

Trouwens: richting aangeven is een verplichting en er staat een sanctie op als men dit niet doet.
Hier zie je ook de volgende tekst:
Zie hier het boetebedrag:
 
Volgens mij is het toch zo dat als er knipperlichten op je voertuig zitten deze ook goed moeten werken en je die ook moet gebruiken.
Het controleren op juiste werking is zelfs onderdeel van een WOK-keuring.

Ik ben benieuwd hoe de politie reageert als ik plots besluit de knipperlichten van mijn 1656699828659.png niet meer te gebruiken en een handje uit het raam steek?
 
Goed idee, jij gaat vrienden maken hier op het forum. ;)

Maak hier maar geen petitie voor want deze wordt gegarandeerd aangenomen ook al zijn er maar 2 die ondertekenen.
Denk er wel aan dat jouw scooters niet worden goedgekeurd en je ook die knipperlichten in orde moet maken als deze te zwak branden en overdag niet zichtbaar zijn..

Als knipperlichten op je scooter zitten moeten deze ook goed werken en zichtbaar zijn en moet je die ook gebruiken, hand uitsteken is dan niet geldig en kun je toch een PV scoren en misschien zelfs een wok als je een beetje tegengas geeft tegen de politie.
Geef ik je volledig gelijk in. Maar ik zie overdag bij bijna elke scooter de knipperlichten behoorlijk slecht. En in een auto zie je ze nog slechter. Terwel in de avond ze gewoon van iedereen zichtbaar zijn.
 
Zo denk ik er ook over, die grote RDW marge komt niet zomaar uit de lucht vallen, hier is wel degelijk over nagedacht.
Bovendien waarom koop je een brommer als je weet dat deze maar 45 kmpu mag.


Met een argument als:

"Scooters in het buitenland standaard 60 kunnen rijden en in Nederland begrensd worden. "

Ga je het zeker niet redden en met een beetje research en de eerste hit van "de heilige Google" zou de petitiestarter dit hebben kunnen weten dat hij onzin uitkraamt.

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/maximumsnelheden-europa


Omdat er wellicht geen ander alternatief is.

Fietsen wil je of kan je niet om diverse redenen.
Voor een motor rijbewijs moet je ook meer kunnen en betalen.
Een auto is geen scooter of brommer, en een scooter is geen auto..

Je zou een brommobiel kunnen nemen, maar die zijn erg duur en vragen erg veel onderhoud+ je mag dan nog steeds maar 45km/u + je word ook vaker op hele vreemde wegen geplaatst (waar je denkt, wat doe ik hier met 45km/u)




De petitie is leuk.. Maar er zijn er al zo velen geweest en nooit iets opgeleverd. Dus zou verder dromen..

Vandaar dat er mensen zijn die harder rijden (maar je kan natuurlijk de grens ook te ver leggen)
 
Volgens mij is het toch zo dat als er knipperlichten op je voertuig zitten deze ook goed moeten werken en je die ook moet gebruiken.
Is dus net even anders...
Ik ben benieuwd hoe de politie reageert als ik plots besluit de knipperlichten van mijn
1656699828659.png
niet meer te gebruiken en een handje uit het raam steek?
De Politie kan en mag hier helemaal niets mee doen.
Je geeft immers richting aan.
 
Back
Top