PC crashed heel de tijd :|

als ik dat zo lees denk ik meteen aan het geheugen, 2e geval kan nog zijn dat het een heet turrefbrodje is :)

waarom hebben amd's altijd deze problemen 8P

mmmmmmmmmkay :? 0?

Last edited:
Originally posted by Arnie
laat ik nu net een amd hebben.
in de bios geeft hij aan 2200+mhz
maar hoe kan ik de cpu weer terug zetten?
kijken of dat het probleem is.
als je overclocked is het je FSB als het goed is.
Zet die terug op 133mhz :).

En ja, tuurlijk kan 't aan de warmte liggen. Buiten warmer -> in je kassie warmer -> cpu wordt warmer. Helemaal als je overclocked met dit warme weer is het niet raar dat ie het nu niet goed doet.

ws idd warmte.. dat hoeft niet eens je CPU te zijn .. mayb je geheugen/northbridge/video kaart.... zet alles inderdaad eventjes op standaard en bekijk het dan nog een keer.

Als ik m`n pctje te ver overklok dan krijg je ook altijd dat soort gare fouten.. khep em nu ook gewoon std lopen omdat ie beetje instabiel werd enzo.

Vaag dat ie dan die error kreeg , mijn computer ook 2000+ XP

was net 63 graden. niet echt goed ok :P meteen uit me computer kast gedaan en word nu 57. Maar nog nooit dat probleem gehad wat jij hebt...

Originally posted by Arnie
hmmm ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met xp pro.
PC hebben we net een half jaar eerste maand nergens last van en toen begon de ellende. Hij valt zo maar uit :? 2weken geleden maar eens naar de zaak geweest waar we de pc gekocht hadden hun testen en viel hij niet uit.
We dachten eerst dat het aan dat het de stroomtoevoer was.
Ik heb er een foto van gemaakt met mijn telefoon dus ubertjes klein 8P Ik zal het ff neerzetten wat er steeds staat.

Er is een probleem gevonden. Windows is afgelsoten om schade te voorkomen.

memory_management

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste het volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd.
Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig heeft.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen.
Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopien uit.

Als u voor het verwijderen of het uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruikers, dient u de computer opnieuw op te starten, door op f8 te drukken om de geavancieerde opstart opties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels):
*** stop: 0x0000001a (0x00041284,0x01838000,0x00000000,0xc0503000)

Bezig met starten van de fyieke geheugen dump

Dat was het dus wat je krijgt te zien.
Het begint echt te irriteren dat hij soms zomaar uitvalt.
Wat me wel opviel als ik de pc lang laat aanstaan dan valt hij niet uit. Maar zet je de pc aan dan valt hij na 10minuten ongeveer uit en dan nog een paar keer achter elkaar. Dus wie kan ons dan helpen?

ik krijg dus precies dezelfde!!

Was wel een aardig karwei om het over te typen.
Warmte kan het niet aan liggen want als ik er 's nachts achter ga doet hij het ook wel dat hij zo uitvalt.
Maar mijn pc is dus ook blijkbaar overgeklokt. En ben best wel n00b qua inhoud van pc's dus waar kan ik de fsb vinden?
Ik weet net hoe je alles moet installen en in de bios de booth's moet instellen :D

dit is gewoon een fout in windows xp, en dan nog een bekende fout ook. Tis een driverprobleem, vele mensen hebben dat. Drivers van hardware of sofware kunnen dat veroorzaken, een soort compatibiliteitsprobleem. Uwe pc crasht en start weer op, ik dacht eerst ook dat het aan de warmte lag. Je moet teweten zien te komen wanneer da je het voor het eerst hebt gehad, na een automatische update, een nieuw programma of wat dan ook, ik heb het zelf ook nog niet gevonden. Verder kunde der niets aan doen, formateren gaat ni helpen zelfs, mss in het begin wel ma het komt trug ik heb het al geprobeerd. Waarschijnlijk zal het in service pack 3 voor xp wel opgelost worden.

klopt want als ik een foutenrapport opstuur dan krijg ik wel info dat er iets niet goed is met een driver maar waarvan dat weet die site niet :'(

ik denk dat je gewoon iets in de achtergrond hebt draaien wat je geheugen opvreet (adware?)

zelf ook zo vaak gehad, hele pc ging langzaam en op een gegeven moment kreeg ik overal errors dat m'n geheugen te laag is 8P

msn 6 werkt ook goed mee btw.. t gebruikt bij mij echt aso veel geheugen

ad-aware heb ik. Het lijkt me sterk dat het aan het geheugen ligt. Want ik hou nu steeds 126mb aan werkgeheugen vrij.(Met het programmatje Memturbo) Sinds ik dat proggie heb 4dagen is hij nog maar 1x afgeslagen maar ja dat is al 1x te veel.

jullie die dat probleem ook hebben, hebben jullie toevallig norton anti-virus 2003? want ik heb dat ook en dat kan nogal veel fouten veroorzaken in XP

klopt dat heb ik dus ook.
norton heeft geen auto update en auto scan en weet ik veel wat meer.
Dus daar zou het aan kunnen liggen icm xp. Want met 98 loopt norton ook wel gaar maar daar geeft hij gewoon de fout aan dat norton niet gaat scannen.

Back