PC crashed heel de tijd :|

Joost, als ie nog n keer crasht, kijk of t dezelfde melding is. Draai voor de zekerheid dat progje van Boelie..
 
Moet je ff de boot volgorde in je bios veranderen. Staat nu denk ik op cd-rom, harddisk ofzo. Floppy moet als eerste staan
 
omfg, ik haak af 8P
ik laat mn pa dit vanavond wel ff lezen, voordat ik t nog erger maak dan t al is :eek: tot zover iig bedankt, als dr nog iemand tips/ideeen heeft.. :*
 
Hmmmz. Als ik het allemaal zo teruglees, dan zou het ook weles aan de warmte kunnen liggen. Dat heb ik ook net op het nieuws gezien..

:D
 
Originally posted by Boeie
jaa je pa is een twieker, dus :D
pcies, die heeft ook die xp overgeclocked 8)
ik hou t wel bij 2takt 8P
hij lijkt trouwns echt alleen te crashen als ik veel tegelijk doe, of veel pics bekijk ofzo[bv een project oid]
 
Originally posted by Arne
Hmmmz. Als ik het allemaal zo teruglees, dan zou het ook weles aan de warmte kunnen liggen. Dat heb ik ook net op het nieuws gezien..

:D

ROFLOL, wat ben je ook een kankerlijer ook Arne.. Ik geniet van je :*
 
Maak om te beginnen je kast eens open......haal het geheugen er eens uit.....duw alle ide-kabels er eens opnieuw in....en druk verder alles eens goed aan...

Probeer dat eerst maar eens.
 
hmmm ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met xp pro.
PC hebben we net een half jaar eerste maand nergens last van en toen begon de ellende. Hij valt zo maar uit :? 2weken geleden maar eens naar de zaak geweest waar we de pc gekocht hadden hun testen en viel hij niet uit.
We dachten eerst dat het aan dat het de stroomtoevoer was.
Ik heb er een foto van gemaakt met mijn telefoon dus ubertjes klein 8P Ik zal het ff neerzetten wat er steeds staat.


Er is een probleem gevonden. Windows is afgelsoten om schade te voorkomen.

memory_management

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste het volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd.
Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig heeft.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen.
Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopien uit.

Als u voor het verwijderen of het uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruikers, dient u de computer opnieuw op te starten, door op f8 te drukken om de geavancieerde opstart opties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels):
*** stop: 0x0000001a (0x00041284,0x01838000,0x00000000,0xc0503000)

Bezig met starten van de fyieke geheugen dump


Dat was het dus wat je krijgt te zien.
Het begint echt te irriteren dat hij soms zomaar uitvalt.
Wat me wel opviel als ik de pc lang laat aanstaan dan valt hij niet uit. Maar zet je de pc aan dan valt hij na 10minuten ongeveer uit en dan nog een paar keer achter elkaar. Dus wie kan ons dan helpen?
 
Originally posted by Arne
Hmmmz. Als ik het allemaal zo teruglees, dan zou het ook weles aan de warmte kunnen liggen. Dat heb ik ook net op het nieuws gezien..

:D

Whahahahaha jij bent echt een eppo he :D ;)

btw.. Joost ik zou even die CPU settings terugzetten.. Ik had t' een tijdje geleden ook.. Had ook precies de zelfde problemen.

Ow en voordat ik het vergeet voor Xander: :| ;) :henko:
 
Originally posted by Arnie
hoe zet je je CPU settings omlaag dan en wat zijn normale waardes?

die verzet je in de bios....

normale waarde ligt aan je cpu....mijn pentium bijvoorbeeld is origineel 2.4 gig...dat is 24x100mhz

24 is de multiplier

100 is de frontbussnelheid....


die 100mhz is quad-bus pumped...dwz maal 4....mijn cpu is dus 400 fsb

bij cpu's met 533 of 800 fsb is de frontbussnelheid 133 of 200


Bij pentium's is de multiplier ''gelocked"" zodat je alleen maar de fsb kunt veranderen.....als je die op 110ipv100 zet, dan heb je al 110x24 = 2.640 gig...

Bij amd zit 't iéts ingewikkelder in elkaar
 
laat ik nu net een amd hebben.
in de bios geeft hij aan 2200+mhz
maar hoe kan ik de cpu weer terug zetten?
kijken of dat het probleem is.
 
Back
Top