past aerox achter velg in speedfigt voor vork ?

project Rr

Well-Known Member
hej mijn vraag is dus of een aerox achter velg zonder adapterplaatje oid in een speedfigt voorvork past. en is het dan ook nog mogelijk om een sf voorvork op een runner te fixxen?
al vast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

uiteraard niet... een achtervelg zit altijd maar langs één zijde bevestigd en past dus niet in een conventionele voorvork.

En een sf voorvork in een runner ? Geen idee... met wat las- en knutselwerk maybe wel, maar niet ff zo inpassen en klaar iig
 
razma, foutje van je ...

een speedfight heeft een mono-arm :)

en ik heb geen flauw idee of dat ie erin zou passen, ik kan je enkel zeggen dat vanvoor een SF 3 boutgaten heeft, maar ik zou de diameter hart over hart niet weten...

+ het is wel een heel brede voorband eh?... breder dan het SF spatbord... (120 is nog mooi, 130is ongeveer gelijk schat ik, maar 140? ... zal wel te breed zijn
 
de beide dingen die je voorsteld zijn zowiezo geen dingen van.. ik draai ze erop en rijden maar...

Wat ik zo weet is de ophanging van n aerox achtervelg niet hetzelfde als de 3bouts ophanging van de speedfight. (correct me if im wrong)

En bij de runner moet je kijken voor de lengte, diameter enz. beide dingen die je vraagt kunnen zeker wel maar je moet het nodige aanpas werk verrichten.

Doe er een beetje onderzoek over, dan weet je of het haalbaar is voor jou of niet.

grtz
 
een rox achtervelg zit vast met m8 bouten en een sf met m10. dus dat is alle een probleem omdat je er geen m10 door de velg heen krijgt met m8 gaten + geen ruimte hebt voor evt uitboren( word ok zwakker) en de boutkop is dan te dik denk ik om nog "vrij" er in te kunne gedraait worden. en ik ook niet 100% zeker weet of het hard van de gaten overeen komt .
wat al eerder is gezecht de velg is vrij breed vergeleken met een normale voor velg.
je moet dus eerst eens alles op een rijdje zetten voor dat je er aan begind

suc6.

ps: meten is weten ;)
 
idd, das een SF voorvork (kijkt ernaar)

maar die nieuwe kiesler velg?... is die standaar gemaakt voor een mina blok? anders zou je mss een adapter kunnen bestellen ofzo?

geen idee of dit mogelijk is... ivm remmenzooi enzo...
 
het is idd een SF voorvork
nn5.jpg


alleen kan je niet zien of er een adaptor is voor gemaakt
 
Nitro GSX
Haut moteur Omega (diamètre 47.6 mm), + Kit NOS, pot Malossi MHR Trophée, allumage Malossi, boîte à clapets Malossi carbone, carburateur de 21 mm, variateur Polini Evolution, embrayage Polini deux machoîres, filtre à air Hebo. Maître cylindre de Aprilia RSV 1000, amortisseur de direction Ohlins, suspensions Fournales, système de suspension taillé dans la masse, chassis entièrement modifié, adaptation d'un monobras de Peugeot SpeedFight et d'une jante arrière de Nitro à l'avant. Modification de l'angle de l'amortisseur avant, carter de kick et pompe à eau découpés + adaptation de durite aviation Goodridge, reservoir en aluminium sur mesure avec bouchon de Kawasaki ZR 7.
Coque arrière de 1400 GSX modifiée, passe de roue sur mesure, plancher entièrement lissé, tablier redecoupé et modifié, bas de caisse ralongé et rabaissé, Selle bicolore, pneus Pirelli SL36

Peinture grise.

en ik zie he niet zo goed, maar volgens mij zit daar en brembo klauw op vooraan, en gaan AJP zoals van een SF, dus ze hebben ook een adapter gemaakt voor de remklauw, en aan de rempotjes zie ik het niet aangeizen die verander zijn...
 
als je goed kijkt zie een adaptor van een rox die bij het achterwiel hoort.
ac9wlx.jpg

je ziet de ronding van de adaptor glimmen doordat hij gepolijst is. ze zullen hem wel hebben uitgedraait en er lagers in hebben gezet.

kieslervelg op mono arm? of alleen de adaptor?
adaptor gaat niet werken omdat die normaal gefixeerd moet zijn en niet gelagerd wat jij nodig hebt.
dus ff verder denken
 
ze hebben inderdaad de adapter plaat gebruikt die standaard achter bij een aerox zit ze hebben het gaat uitgedraaid en lagers in geperst

toen hebben ze er een lange bout door heen gedaan en vast gemaakt aan de mono arm en de velg vast gedraaid

en de velg weer op de adapter plaat

was er ook benieuwd naar en ze een email gestuurt en kreeg netjes antwoord
 
hmm bij een area 51 is de ophanging van het voor wiel met 1 bout/moer of niet ?? want dan zou ik eventueel een trommelrem achter wiel van een runner er op kennen fixxen met misschien wat dinnen laten draaien en weet ik het wat of denkenjulie dat het on mogelijk is
 
een area heeft voor ind 1 as, heeft sf ook volgens mij, en als ik me niet vegis(99%zeker) zijn het precies de zelfde assen hebben ze me bij epc eens vertled.

en dat met dat achterwiel gaat denk ik niet werken, het gedeelte waar je het over hebt is vrij dun en als je er een lager in wilt zetten word het al erg moeilijk, makkelijker is gewoon een bestaande adaptor gebruiken en vandaar uit beginne te rekenen en bouwen.
 
Back
Top