pakking cilinder??

nrg.mc3

Well-Known Member
halllo

ik heb laatst mijn andere cilinder gemonteerd op mijn nrg, voor de rest ook alles gemonteerd zoals vario koppeling en uitlaat.
nou startte ik hem en maakt hij op zijn zachtst gezegd nogal lawaai:p(alsof uitlaat lek is)
nou weet ik zeker dat de uitlaat ( C16 ) niet lek is, dus zou het dan aan mijn kop/voet pakking kunnen liggen?
ik denk zelf voetpaking omdat ik daar zo een dunne aluminium pakking heb zitten, is het niet beter om zo'n zachte groene te plaatsen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

lekt ie niet gewoon bij de pakking?

houdt even de demperuitgang dicht met een doek , dan kun je horen waar het weg komt.

is het een AC of LC?
 
ik heb hem dichtgehouden en dan neemt hij gelijdelijk iets af in toeren en de herrie komt echt van cilinder af denk ik, het is trouwens een AC
 
draai de kopbouten eens voorzichtig aan.

de voetpakking kan wel lekken maar dan maakt ie niet echt meer lawaai , als dat zo zou zijn zou ie gewoon niet lopen. de koppakking kan wel lek zijn.

wat voor cilinder zit erop?
 
Stage 6 PRO 70cc zit erop, maar jij geeft als advies even voorzichtig kopbouten aandraaien, en anders koppakking controleren/vervangen? dan kan ik daar morgen wat aan gaan doen namelijk:)
 
Last edited:
Ik zou eerst je uitlaat eens opnieuw monteren. Het lijkt me dat die gewoonweg lekt. Van een lekkende voetpakking krijg je iig geen herrie. En met een lekkende koppakking zou ik het ook knap vinden...
 
lekke koppakking @ AC kan behoorlijk lawaai maken , klinkt ook een beetje alsof de uitlaat lek is , meestal gaat dat over als de cilinder en kop warm worden.

het lijkt mij btw ook eerder de uitlaat , maar de kop kan ook gauw genoeg lekken.

moet ik er wel bij zeggen dat een Pro 70 met een o-ring is , en dan lekt ie lang zo gauw niet.
 
ach so jah , das passiert ...

maar je hebt min of meer wel gelijk , omdat het een kop met o-ring is , en die gaan weinig tot niet echt lek bij een AC.

toen ik replyde wist ik nog niet wat voor cilinderkit erop zat.
 
Ikzelf ga idd altijd voor de groene pakkingen, kweenie maar ze lijken mij wat beter afsluiten dan glad metaal.
Enne ik denk eerder dat het je UITLAATpakking is.
Als je een lek had in je koppakking zou je dat ook wel voelen qua compressie.
 
als je de pakkingen goed monteerd maakt het niks uit of je stalen of papieren pakkingen gebruikt , maar ook belangrijk is dat de squish goed kan staan , en dat doe je met stalen pakkingen.

een lek in je koppakking voel je echt niet hoor...
 
als je de pakkingen goed monteerd maakt het niks uit of je stalen of papieren pakkingen gebruikt , maar ook belangrijk is dat de squish goed kan staan , en dat doe je met stalen pakkingen.

een lek in je koppakking voel je echt niet hoor...

squish ? wat bedoel je daarmee? ik heb btw een uitlaatpakkingkje aangeschaft en gemonteerd van de week even olie erin gooien en benzine
en eens kijken of die het dan goed doe
 
tja , squish is iets wat niet te laag moet staan , het is de ruimte tussen de zuiger en cilinderkop , en daar heb je dus blijkbaar niet naar gekeken ,wat wel heel erg belangrijk is..
 
Back
Top