Manu76
Burn and rise...
Hoi, Peugeot speedfight 3 bromscooter 2takt ac 2010,
Mijn scooter heeft een Teikei carburateur (Japans), met sproeier 54 of 64 ik kan het niet goed lezen. Papieren pakking.
In de carb zit een sproeier zoals gebruikt in Teikei (Japans) Keihin en Mikuni carburateurs. Of ik kijk niet goed maar ik kan deze sproeiers niet 1,2,3 vinden. ---Foto hangt hieronder---
Op de middenbok tikte ik de 8000 toeren aan met nieuwe cilinder. Nu ben ik gisteren wezen test rijden en de eerste 5 minuten ging redelijk. Toen was het over met de pret. Stationair bleef die lopen maar als ik gas wilde geven, het bekende woaap geluid tot die stil viel.
Heb alles nagekeken behalve het membraan en de compressie. (Daarvoor moet ik eerst het spul weer uitbouwen / inbouwen)
Paar vraagjes:
sproeier lijkt me wat aan de kleine kant. Krijgt dus te weinig benzine krijgt omdat de bougie wit is maar ik vraag me af of dat woaap geluid kan komen door een te kleine sproeier? Dat die dus te veel lucht krijgt t.o.v de brandstof? Of kan het ook liggen aan een vergane vlotter pakking?
Tweede vraag:
Het membraan kan ik niet bekijken daar het spruitstuk is bevestigt met één "normale" moer en een soort van moer in de vorm van een klein bergje, puntig, die ik niet kan verwijderen.----- Zie foto ---- hoe demonteer ik het spruitstuk?
Kan het zijn bij een defecte membraan benzine terug duwt en ondanks de sproeier maat deze toch "verzuipt"? woaap...
Graag hoor ik van jullie, ik sta open voor alle advies
Groetjes Manu
Mijn scooter heeft een Teikei carburateur (Japans), met sproeier 54 of 64 ik kan het niet goed lezen. Papieren pakking.
In de carb zit een sproeier zoals gebruikt in Teikei (Japans) Keihin en Mikuni carburateurs. Of ik kijk niet goed maar ik kan deze sproeiers niet 1,2,3 vinden. ---Foto hangt hieronder---
Op de middenbok tikte ik de 8000 toeren aan met nieuwe cilinder. Nu ben ik gisteren wezen test rijden en de eerste 5 minuten ging redelijk. Toen was het over met de pret. Stationair bleef die lopen maar als ik gas wilde geven, het bekende woaap geluid tot die stil viel.
Heb alles nagekeken behalve het membraan en de compressie. (Daarvoor moet ik eerst het spul weer uitbouwen / inbouwen)
Paar vraagjes:
sproeier lijkt me wat aan de kleine kant. Krijgt dus te weinig benzine krijgt omdat de bougie wit is maar ik vraag me af of dat woaap geluid kan komen door een te kleine sproeier? Dat die dus te veel lucht krijgt t.o.v de brandstof? Of kan het ook liggen aan een vergane vlotter pakking?
Tweede vraag:
Het membraan kan ik niet bekijken daar het spruitstuk is bevestigt met één "normale" moer en een soort van moer in de vorm van een klein bergje, puntig, die ik niet kan verwijderen.----- Zie foto ---- hoe demonteer ik het spruitstuk?
Kan het zijn bij een defecte membraan benzine terug duwt en ondanks de sproeier maat deze toch "verzuipt"? woaap...
Graag hoor ik van jullie, ik sta open voor alle advies
Groetjes Manu