Paar vraagjes voordat ik ga bestellen!

Met een malossi sport... jij wel.

Een malossi sport is net zo traag al dan niet trager dan een DR.

dan had die auto echt een zwaar vertiefde teller ;).

Gewoon gietijzer nemen als je wilt dat het lang meegaat en voor dagelijks gebruik.

DR70 of de RPM dus denk ik zo ;).
 
Mja, de motoforce is van aluminium als ik me niet vergis, dit is iets gevoeliger. Aluminium cilinders moet je beter warm laten lopen voor je vol gas kunt rijden, omdat anders de wand kan gaan scheuren. Dit probleem heeft gietijzer niet.


Ja idd, dat had ik ook al gehoord. Dus geen motorforce :)

Nu dan dus kiezen tussen DR70 en DR70 RPM. Het lijkt me dat je echt niet zoveel verschil voelt?

Gr.
 
Ja idd, dat had ik ook al gehoord. Dus geen motorforce :)

Nu dan dus kiezen tussen DR70 en DR70 RPM. Het lijkt me dat je echt niet zoveel verschil voelt?

Gr.

Ik weet niet of je je std. krukas er nog op hebt, maar de DR70 RPM is standaard getuned en belast je krukas dus wel nog een stukje meer, zou daar wel rekening mee houden.

Qua topsnelheid zal het wel iets uitmaken, 5 à 10 km ofzo.
 
nou dan geloof je het niet... hij trok hem bij mij gewoon op de achterwiel en bij verschillende auto wou die zo hard dus waren cker al die tellers niet goed..en die malosi sport was ook een gietijzeren en voor dagelijks gebruik
 
Ik zou voor de DR RPM gaan.
Waarom? Omdat je voor een paar euro meer net dat beetje extra vermogen krijgt.

Ik heb zelf de Motoforce RPM gehad, was netjes getuned en liep goed (setup toen: C16, 21mm, mhr vario, stage 6 koppeling+huis. Topsnelheid ong 110km/u).
Je moet hem natuurlijk wel goed warm laten draaien (net zoals bij elke andere cilinder). Heb er toen gewoon dagelijks mee gereden (naar school enz.) Hij is bij mij kapot gegaan, omdat m'n koeling niet lekker functioneerde (dus te heet werd). Was alleen een stukje van de wand boven de uitlaatpoort afgebroken. Voor de rest zag de wand er nog goed uit.

Conclusie, de motoforce heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. De DR RPM ook, maar heeft net wat minder vermogen.

The choice is up to you ;)
 
ik zou voor de stage 6 street race cilinder gaan het is een 70cc maar er staat aan de buiten kant 49cc op en daar onder zou ik een yasuni r steken en een dell ortho 19mm
 
stop maar met je yasuni r veel te laag qua toeren berekent ;) neem dan shot maar TS heeft al een mooi on op vallent pijpje.
 
stop maar met je yasuni r veel te laag qua toeren berekent ;) neem dan shot maar TS heeft al een mooi on op vallent pijpje.


er komt geen terugloop onder me scooter;)



Maargoed, ik zat ook al te neigen naar de DR70 RPM, maar ik hoorde van een paar mensen dat je er echt niet zoveel verschil in voelde. Ik heb een nieuwe Power 1 krukas al liggen, dus dat is geen probleem!


Thnx voor de hulp iedereen :) Ik denk dat ik gewoon voor de DR70 ga. Rpm heeft miss wat meer kracht, maar dat hoeft van mij niet :) 70cc is al een heel verschil met wat k nu heb (50cc die 5 keer warmgelopen is en nu langzaam doodgaat:X) dus daar ben ik al blij mee :) Vanavond lekker alles bestellen :D

Misschien zie je binnenkort wel een projectpage, iig wel eentje op scooterfreaks!

Greeetz,

Julez
 
9 euro duurde en denk als jij goed afstelt dat bewerkte versie beter is ;)

niet alleen ten opzichte van kracht. maar gegoow de gehele afwerking is beter.
 
9 euro duurde en denk als jij goed afstelt dat bewerkte versie beter is ;)

niet alleen ten opzichte van kracht. maar gegoow de gehele afwerking is beter.


Ja ik zag het net ook! IK ga dus wel voor de RPM. Ik zag een tijdje geleden dat een normale dr op die site 75 euro was en de rpm 99 euro. Maar nu zag ik de normale er niet bij staan en op euroscooters was de normale 89, dus voor 10 euro meer wil ik dus wel een getunede :)

Dus t word de RPM :)

Greetz
 
Nog 1 ding, DR70 hoef je dus NIET echt warm te laten draaien =).

Jij krijgt zeker korting op zuigers en cilinders als ik dit zo lees...
In het begin rustig rijden, zodat het zaakje rustig op bedrijfstemperatuur kan komen. Weet zeker dat het dan langer mee zal gaan ;)
 
Jij krijgt zeker korting op zuigers en cilinders als ik dit zo lees...
In het begin rustig rijden, zodat het zaakje rustig op bedrijfstemperatuur kan komen. Weet zeker dat het dan langer mee zal gaan ;)

1: Was 't maar zo'n feest =D
2: Ik zeg "niet echt", niet "helemaal niet" ;).

Meh, heb nog nooit een warmloper gehad, dus vind het bij die gietijzeren niet echt nodig als je ze gewoon goed afsteld en goed inrijdt =).
 
stop maar met je yasuni r veel te laag qua toeren berekent ;) neem dan shot maar TS heeft al een mooi on op vallent pijpje.
Bullshit, een R loopt juist het best op een DR, een Shot loopt ook wel leuk maar voor een onbewerkte DR70 zeker voor een R gaan.
 
mja het ging over bewerkt toch??? nja aangezien shot op een hoger toeretal berekent is toch???

is die beter.

toch? :P

maar dit topic kan trouwens wel close???
 
Back
Top