Paar vraagjes voordat ik ga bestellen!

Julez

Julezrulez
Hey iedereen,

Ik wil een 70cc op me scooter hebbenO-) en heb eventjes gekeken hier en daar. Ik wilde niet teveel geld uitgeven en wil em gewoon voor op straat gebruiken, dus kwam ik uit op een stage 6 street. Heeft iemand daar ervaring mee??

Ook heb ik een 17,5mm carb al liggen en een nieuwe krukas en k ben van plan om een kevlar V-snaar te kopen. Is het slim om mn membraan of iets anders te vervangen/verbeteren?

Ook nog een vraagje over het verwisselen van mn blok. Ik heb een minarelli kort blok, en wil er een lang blok onder hangen. Ik heb al een ophangpunt voor mijn achterveer erop laten lassen, maar is het slim om mijn subframe vast te laten lassen?

Groetjess,

Julez :)
 
Advertisement - register to remove this

waarom wil je eigenlijk een lang blok? ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat het erg anders zal sturen bijvoorbeeld

en een subframe zou ik gewoon niet vastlassen, je rijd toch over drempels etc..
 
waarom wil je eigenlijk een lang blok? ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat het erg anders zal sturen bijvoorbeeld

en een subframe zou ik gewoon niet vastlassen, je rijd toch over drempels etc..


Omdat het er veeeel mooier uitziet:D Klein wiel voor, groot wiel achter en een stuk naar achter:love: Ik heb al ff rondgereden met een lang blok eronder, reed idd heel anders, ff wennen. Maar dat blok was zo slecht afgesteld, dat ik em er onderuit heb gehaald.

Subframe dus niet vastlassen :) thnx!
 
Op een straat scooter moet je gewoon fatsoenlijke vering enzo hebben. Als ik het zo hoor wordt dat ding een echte politie magneet ;)
 
Dat slaat nergens op denk ik, het enige verschil is dat zijn achterwiel iets meer naar achteren komt te staan (hoeveel scheelt het eigenlijk? 5cm ofzo?)
 
Ik zei het omdat hij het over "zeer groot achterwiel en heel klein voorwiel" heeft en dat hij zijn achterwiel dan ook nog ver naar achteren wil. Maar het is toch offtopic (van mij), dus ontopic maar weer O-)
 
Noujaa, hij heeft dan gewoon zon dragster/sprinter look zegmaar. Of dat politie magneet is weet ik niet. Er komt iig geen terugloop uitlaat op, dus dat valt wel meee...

Maar nog iemand ervaring met die stage 6 street?
Of andere dingetjes die ik moet vervangen/upgraden (remmen e.d.?)

greeetz
 
Zou niet weten waarom je je remmen moet "upgraden", maar goed. Een stage6 street is gewoon een redelijk tamme cilinder, vergelijkbaar met een DR70. Wat is overigens je overige setup?
 
kheb een power1 vario, malossi rode drukveer, ixil ontgrensde uitlaat, heb dus een 17,5mm carb liggen, die komt er ook op. Ik heb trouwens een AC blok.

Nouja, ik dacht me remmen te verbeteren, omdat 70cc wel wat harder gaat dan ik nu ga, en nu vind ik mijn remmen al wat slapjes. Moet ze binnenkort maar es nakijken :P

dus dr70 is wel wat feller.. Ik zat al een beetje te twijfelen tussen dr70 (RPM) of de stage 6 street. Allebij dezelfde prijs.
 
dr rpm is zeker wel beter als de s6 street, uit de doos zijn ze na genoeg gelijk qua prestaties ( nja met die uitlaat schiet het niet echt op denk ik)

maar dr rpm 17,5 carb wilt wel lekker gaan hoor ;)

incl goed afstellen en je std vertanding gaat hij wel op zen achter wiel.

mja het is maar net wat je wilt.

dus ik zou even goed nadenken tussen die 2 cilinders ;)
 
oke, dan denk ik dat ik toch dan voor de drRPM ga.
Ja, ik wil geen terugloop uitlaat, maakt zon herrie :)

Maar stnd membraan of ontsteking enzo gaat gewoon goed samen met een 70cc en 17,5mm carb? Denk het wel, maar ik weet r niet veel van dus kvraag het maar voor de zekerheid :)

Groetjess
 
membraam moet je even nakijken, en anders even nieuwe klepjes halen ontsteking gaat prime voor straat gebruik.

mja het enige wat je krijgt is dat hij op top over toeren gaat maken als je niet andere vertanding er in zet ( een langere) mja hoevaak rijd je op top?

mja ixil je hebt gewoon zo een pot dan? niet zo 1 met 2 dempers. nja dat moet wel leuk willen gaan ;) lekker veel koppel en niet opvallent voor de politie.
 
membraam moet je even nakijken, en anders even nieuwe klepjes halen ontsteking gaat prime voor straat gebruik.

mja het enige wat je krijgt is dat hij op top over toeren gaat maken als je niet andere vertanding er in zet ( een langere) mja hoevaak rijd je op top?

mja ixil je hebt gewoon zo een pot dan? niet zo 1 met 2 dempers. nja dat moet wel leuk willen gaan ;) lekker veel koppel en niet opvallent voor de politie.


Ja ik had al wel es gehoord van overtoeren, maar wat is dat eigenlijk en hoe los je dat op? Ik rij nu altijd gewoon topsnelheid (60km/h:L). ik denk dat ik met 70cc als ik m goed afstel dan 80 of 90 ga ofzo? of meer?

Ja gewoon zo'n pot :P geen terugloop.

Ik wil gewoon wat sneller optrekken, ben het zat om eruit getrokken te worden door een vriend van me:L
 
ja met rpm en 17,5 zal je zo rond de 90/95 uitkomen, echte km/h's gok ik aangezien je std vertanding.

en overtoeren is gewoon dat hij toeren maakt waar ie niks mee doet, hoor je wel al het zo is ;) rijd maar eens met ontgrensde uitlaat en je varioring er in dan op top merk je het wel (A).

maar trekt kracht zul je zeker wel hebben incl goed afgesteld ;)

vario ring en uitlaat ontgrensing er wel uit he???
 
Ik hoop voor hem dat ie toch echt wel boven de 90 echte komt met die setup. Ik haal met mn dr50 en 17,5mm carb nog 90 echte =/.
 
mja na een tijdje gaat de scoot niet harder meer doordat je die vertanding uit rijd.

probeer maar eens op je mountainbike en zet hem lichter als de zwaarste, dat je goed op trekt en ga dan naar top toe rijden.

zet er dan een sterker iemand op die zet hem iets zwaarder trekt even hard op maar behaalt een hogere top.

vergelijk dit met vertanding van je scooter na een tijd gaat hij over toeren maken omdat de vertanding te licht is ( te kort)

mja verbeter dit als het echt gelul is maar volgens mij is dit heel simpel uigelegt maar wel correct.

er is wel een topic hier over te vinden ;)
 
Wat krijg jij lekkere antwoorden in dit topic zeg pff

Je remmen hoef je echt niet aan te passen, als ze een beetje slap zijn geworden moet je ze misschien even nakijken maar meer niet. Wel goed dat je aan veiligheid denkt in ieder geval.
Lijkt mij niet dat die op zijn achterwiel wil, i.c.m. met lang blok (en grotere achtervelg dus).
En die overtoeren, hoe ga je het uitleggen dan als ik met een 2Fast en originele vertanding rij? Afstellen heet dat.. Je hoeft helemaal geen overtoeren te maken, alleen als je slecht of niet afstelt.
 
Wat krijg jij lekkere antwoorden in dit topic zeg pff

Je remmen hoef je echt niet aan te passen, als ze een beetje slap zijn geworden moet je ze misschien even nakijken maar meer niet. Wel goed dat je aan veiligheid denkt in ieder geval.
Lijkt mij niet dat die op zijn achterwiel wil, i.c.m. met lang blok (en grotere achtervelg dus).
En die overtoeren, hoe ga je het uitleggen dan als ik met een 2Fast en originele vertanding rij? Afstellen heet dat.. Je hoeft helemaal geen overtoeren te maken, alleen als je slecht of niet afstelt.

oow oke daarom zij ik ook dat ik het niet zeker wist, maar waarom zegt melf dan altijd als iemand naar 70cc wilt hij er een langere vertanding in moet doen ? ok je verbreed hier mee je powerband toch?

mja sorry
 
Back
Top