paar probleempjes.

wannaB

Well-Known Member
1e probleem,
me achterwiel van mijn aprilia sr is ietwat uit balans,
niet veel maar toch is het niet zo leuk, kan dit aan me ''achterwiel'' lager liggen? of is het me vertanding? sd blok trouwens.

2e probleempje,
bovende 80kmpu (90 op de teller) gaat er iets vreselijk irritant zoemen.
het komt gewoon boven het geluid van mijn Dr70 rpm en Shot uit.
waar het vandaan komt weer ik niet goed, kan het me voorwiel lager zijn? het lijkt daar vandaan te komen..

3e probleempje
grip in de bochten, mijn sr gaat echt gewoon k*t door de bochten, de aerox van een vriend van me veel lekkerder.
waar kan dit aan liggen? de 1 zegt achterveer en de 1 zegt andere banden
achter: bridgestone hoop ofzo
voor : maxxis.

4e probleempje
hij trilt HEVIG bij het optrekken, alleen maar vanaf 0-20, dus ik dacht zelf aan mijn koppeling.
maar ik kan daar niks zien wat niet goed is of zit.
of ligt het aan de afstelling of iets?

bij voorbaat dank

gegroet :)
 
Advertisement - register to remove this

weet je zker dat het geluid van voor komt anders is het je vertanding die versleten is dat trillen bij het optrekken is mischien je trekveertjes te slap en is je voorvork nog wel recht omdat je zegt dat hij niet zo lekker in de bochten ligt

gr bas
 
wannaB said:
1e probleem,
me achterwiel van mijn aprilia sr is ietwat uit balans,
niet veel maar toch is het niet zo leuk, kan dit aan me ''achterwiel'' lager liggen? of is het me vertanding? sd blok trouwens.

2e probleempje,
bovende 80kmpu (90 op de teller) gaat er iets vreselijk irritant zoemen.
het komt gewoon boven het geluid van mijn Dr70 rpm en Shot uit.
waar het vandaan komt weer ik niet goed, kan het me voorwiel lager zijn? het lijkt daar vandaan te komen..

3e probleempje
grip in de bochten, mijn sr gaat echt gewoon k*t door de bochten, de aerox van een vriend van me veel lekkerder.
waar kan dit aan liggen? de 1 zegt achterveer en de 1 zegt andere banden
achter: bridgestone hoop ofzo
voor : maxxis.

4e probleempje
hij trilt HEVIG bij het optrekken, alleen maar vanaf 0-20, dus ik dacht zelf aan mijn koppeling.
maar ik kan daar niks zien wat niet goed is of zit.
of ligt het aan de afstelling of iets?

bij voorbaat dank

gegroet :)

Wat je allemaal opnoemd,...kan een probleem zijn met een gescheurd frame oid.
Als ik het allemaal lees dat vind ik het niet echt een veilige scooter,..
controleer je frame is op scheurtje etc.
 
bassie_viper said:
weet je zker dat het geluid van voor komt anders is het je vertanding die versleten is dat trillen bij het optrekken is mischien je trekveertjes te slap en is je voorvork nog wel recht omdat je zegt dat hij niet zo lekker in de bochten ligt

gr bas

nee ik weet niet zeker of het geluid van voor komt.
ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik te slappe trekveertjes erin heb zitten ik heb vanalles geprobeerd, ook mhr zwart.

@speed.bas

ik zal hem wel eens helemaal nakijken, in de herfst vakantie ofzo.
maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het iets met me frame te maken heeft,
want als ik me hande loslaat onder het rijden blijft die gewoon in een rechte lijn rijden.
vaag allemaal wel :p
 
dat zoemen kan zeker van je voorwiellager komen, als die kapot is, maakt ie een zoemend geluid.
Heb je je subframe als eens nagakeken, soms slijten de gaten waar de bouten ingaan en krijg je speling aan je ophanging, waardoor je je blok van links naar recht kunt bewegen en dat rijd niet lekker.
 
Bruce said:
dat zoemen kan zeker van je voorwiellager komen, als die kapot is, maakt ie een zoemend geluid.
Heb je je subframe als eens nagakeken, soms slijten de gaten waar de bouten ingaan en krijg je speling aan je ophanging, waardoor je je blok van links naar recht kunt bewegen en dat rijd niet lekker.

dat zou nog wel eens kunnen, maar ik dacht dat dat geen kwaad kon.
zou dat nog goedgeslagen kunnen worden of moet er een nieuw subframe komen als die niet goed meer is?
 
Cipher said:
Slijten je banden regelmatig, of is 1 helft van de banden duidelijk meer versleten dan de andere helft? In dat geval frame krom of ophanging (bijv door kapot subframe rubber).

hoe kan je dat goed zien?
want zo snel slijten me banden niet namelijk, is daar een trucje voor?
ik denk eerlijk gezegd niet dat mijn achterband evenwijdig slijt, omdat die IETSIE uit balans is, maar ik denk dat het eerder de vertanding of achterwiel lager is.
 
Bruce said:
als het probleem je subframe is, is het verstanding een nieuw exemplaar te kopen, kost iets van 50 euro ofzo, geen grote kosten.

kan ik beter niet een 2e handse nemen? die is 3x zo goedkoop.

@bas,
het is wel zo als ik mijn koppelingshuis draai dan zie ik dat het niet in 1 lijn loopt, ligt denk ik zo aan mijn koppelingshuis.
 
Back
Top