This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Overtoeren Kymco DJ Yes

Opperpanter

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben nieuw in de scooterwereld, dus kom gelijk al met vragen

Ik heb van t weekend een 2e hands Kymco DJ Yes gekocht uit 2003. Het is een snor versie. Of het een nieuw model of oud model is weet ik niet.

Er ligt een andere uitlaat onder, ik begreep dat dat het enige is wat er aan is veranderd. Op zich rijdt hij goed, maar volgens mij maakt hij wat overtoeren. Hij is supersnel op toeren en trekt in een keer door naar de 40/45 (schatting, teller is stuk). Harder gaat hij niet, maar hij blijft volgens mij teveel toeren maken.

Nu zei de vorige eigenaar al je moet er zwaardere rollen inzetten, dan gaat hij minder toeren maken (en misschien nog wat harder).

Op andere plekken lees ik weer dat je bij snellere uitlaten lichtere rollen moet zetten.

Mij lijken zwaardere rollen logischer om overtoeren te voorkomen.

Wat denken jullie?

Het kan ook nog zijn dat er nog een varioring inzit, waardoor de vario nooit naar een echt zware versnelling kan schakelen en dus te veel toeren houdt.

Bedankt,

Opper
 
wat voor uitlaat zit eronder dan?

anders gewoon een originele uitlaat eronder zetten ,heb je er ook geen gezeik mee.
 
Er staat niks op de uitlaat waaruit blijkt wat voor uitlaat het is. Het lijkt me een standaard ding, dus misschien gewoon een standaard kymco dj brom uitlaat?

Begrijp me goed, ik wil hem dus niet opvoeren. 40 is hard zat. Maar ik wil hem vooral met minder toeren laten lopen.

Originele snor uitlaat heb ik ook aan gedacht, maar dan rijdt ie meteen wel heel langzaam. En trekt van geen meter. En roken als een paard waarschijnlijk.

Ik kan ook een kleine prop proberen te stoppen in de huidige uitlaat, of een snor uitlaat pakken en daar de halve prop uithalen ofzo.
 
Dus als een DJ Yes uit de fabriek komt trekt die voro geen meter en rookt als een paard??

Anyway het klinkt alsof je gewoon je variomatic moet afstellen, in dit geval te beginnen met zwaardere rollen ja.