Kymco mxu 50 (70) maakt overtoeren

Joël Jansen

New Member
Hallo,
ik heb een kymco mxu 50 (brommerquad met scooter blok) en hij maakt op top overtoeren en van 0 tot 15 kmpu , ik denk een slippende v-snaar te hebben en het lukt mij niet om die weg te werken.
ik kom er niet uit en ben benieuwd of jullie een oplossing hebben, ik hoor het graag


setup
70cc malossi sport
17,5mm carb
sproeier 96
gele malossi drukveer
9,8 gram rollen
de rest is standaard
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
ik heb een kymco mxu 50 (brommerquad met scooter blok) en hij maakt op top overtoeren en van 0 tot 15 kmpu , ik denk een slippende v-snaar te hebben en het lukt mij niet om die weg te werken.
ik kom er niet uit en ben benieuwd of jullie een oplossing hebben, ik hoor het graag


setup
70cc malossi sport
17,5mm carb
sproeier 96
gele malossi drukveer
9,8 gram rollen
de rest is standaard
heb je de juiste hoeveelheid (dus totale dikte) dikte shim ringen erin?
 
Ik heb er nog geen shim ringen tussen zitten, dit zou toch alleen te maken hebben met dat de v-snaar eventueel hoger in je variateur komt?
Ja maar zonder shim ringen zit die hoger. Goed kijken dat de shim ringen mooi uitlijnen met de onderkant van de v snaar. Dit voorkomt slippen.
 
Ik denk dat ik het heb gevonden, mijn variateur is goed Versleten + mijn v-snaar zit veelste los en is aan vervanging toe, door dit kan hij niet volledig in mijn achterpoelie komen en krijg je het zelfde effect als je een varioring plaatst
Post automatically merged:

En als het goed is moet je met shim ringen mits het nodig is een stuk harder gaan. je variobus word “verlengd” waardoor je door middel van de rolletjes de v snaar hoger in de vario drukt.
 
Ik denk dat ik het heb gevonden, mijn variateur is goed Versleten + mijn v-snaar zit veelste los en is aan vervanging toe, door dit kan hij niet volledig in mijn achterpoelie komen en krijg je het zelfde effect als je een varioring plaatst
Post automatically merged:

En als het goed is moet je met shim ringen mits het nodig is een stuk harder gaan. je variobus word “verlengd” waardoor je door middel van de rolletjes de v snaar hoger in de vario drukt.
klopt ja maar je moet zorgen dat de onderkant van je snaar exact even breed is als je variobus, met of zonder shimringen. dit voorkomt slippen en hierdoor wordt je prestatie ook beter.
 
Back
Top