overrange of binnerotor

Tom.#86

TKT!
een maat van mij rijdt met zijn nrg met de volgende setup:
-stage6 raceing (vlinder)
-power one as
-yasuni c16
-21mm Dell'Orto
-mhr vario

nou heeft ie nog geld over voor een overrange setje of een rotor.
Maar hij denkt dat hij met een overrage set meer winst haald dan met een rotor. Ik heb hem verteld dat hij beter een rotor kan nemen omdat hij daar het meeste van merkt. Maar mij wil hij maar niet geloven. Nu is mijn vraag of jullie je mening hierover willen geven, zodat ik het hem dit kan laten lezen en hij tog een rotor gaat kopen :)

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Overrange... rotor zul je weinig (minder) van merken, zonder ontstekingscurve al helemaal dan wordt alleen je gasreactie een stuk beter.
 
Ik heb dit ook gehad met mijn project , rotor of overange?

Ik kan je vertelle neem die Overange maar ( dus hele set he! )

Je trekt ten eerste al veel beter weg en blijft zeer heerlijk constant op toeren , en dan nog een bij minarelli! dat scheelt al helemaal

Met rotor maak je ook geen slechte keus , je gasreactie word ernorm verbeterd m,aar ik zou eerst voor de Overange gaan dan heb je dat maar ( goede overbrenging ) en dan voor de rotor :)

Of allebei!
 
nrg, dan zou ik zeker GEEN overrange nemen maar een vette ontsteking MET curve. Piaggio overbreningen zijn origineel al vrij goed, van bijv. een malossi/polini rotor gaat hij een stuk beter rijden.
 
Niels said:
nrg, dan zou ik zeker GEEN overrange nemen maar een vette ontsteking MET curve. Piaggio overbreningen zijn origineel al vrij goed, van bijv. een malossi/polini rotor gaat hij een stuk beter rijden.

ligt eraan welke nrg je hebt... voor of na 98

en bij mijn runner en bij heel veel andere scheelde het enorm...
ik bedoel niet voor de grote van de poelies maar die dip die je bijna tot niet weg krijgt. :)
 
De poulies maken het verschil het meest:) maar de MHR 2000 doet ook zo zijn werk :)

En ik heb op me project na een overange een rotor erop gezet ( nrg na 98 ) nou in trekkracht is het leuk maar voorderest geen verschil hoor :)
 
aangezien hij die mhr vario al heeft zou ik alleen de poulies kopen, zogoaw zn originele snaar verleten is koopt ie een kevlar snaar, en ondertussen spaart ie 2 maandjes voor een rotor met variabele curve, want die curve is wel belangrijk om vermogen te krijgen... tadaa, scooter vlamt:)
 
mijn setup is ongeveer gelijk aan die van hem. Ik rij met std koppeling en achterpoulie, doet het perfect. Ik zou een HPI2004 rotor halen als ik hem was. Vervroegingsspie hielp wel bij mij.
 
toppic starter : mijn laatse reply in dit toppic en je moet maar kijken wat je ermee doet.

Ik heb met std ontsteking getest en malossi rotor , std poelies en mhr poelies...
Poelies gaven veeeeel meer verschil.
Geloof me... het "doortrek" traject is veel belangrijker op de 150 meter.

Maar als je echt wilt flammen.... een evo70 doet t stukken beter dan de stage6 ... ook met de rest van de setup die deze jongen heeft.

ontsteking komt op de zelfde prijs...
De evo zal veeeel meer prestatie winst gaan geven dan de rotor en mhr poelies bij elkaar.

mjah... sowieso gaat ECHT de overange meer werken op de setup die de jongen nu heeft. :)

hij moet maar even kijken wat ie met de info doet. Ik bemoei me er verder niet meer mee ;) :)
 
Back
Top