overrange mhr

HeiL-RoX

Well-Known Member
hey ik heb me ook maar eens een overrange aangeschaft delta clutch en wingbell

ok even ge dremelt en weg geslepen vertandingsdeksel en koelribben
dan begonnen te monteren, ik zet alles erop ik draai mijn moer van koppelingshuis aan en hij klemt dus wat doe ik, ik duw rondelletjes tussen koppeling en huis, nog zelfs na 7ringetjes nog niet. als ik het allemaal in elkaar zet maar men V snaar niet in men poulies zet werkt het ook ook als het huis vast zit maar met V snaar lukt het me niet om de moer aan te draaien en het niet geblokkeert te hebben.......
iemand enig idee?
grtz .
 
Advertisement - register to remove this

De 2 ringetjes (fijn & dik) die je bij je overrange gekregen hebt. Heb je die tussen de poullies en het koppelingshuis?
 
tussen koppeling die op men poulies zit en koppelingshuis
heb het trouwens 2de hands gekocht maar zijn nog in zeer goede staat
 
het probleem doet zich dus voor als ik mijn V snaar in men poulies zet nadat ik die open geduwt heb dan duw ik hem vooruit half metertje dan loopt die vast en zit de V snaar tegen men buisje van men vario en helemaal naar buiten op men poulies en dan loopt die vast
 
vandaag eens blijven opvullen met rondellen tussen koppeling en koppelingshuis
uit eindelijk loopt hij niet aan, maar men koppelings schoenen zie ik bijna half uit men koppelingshuis komen..... de moer die op de as moet past er nog net op aangedraaid
 
nog een vraagje: vario gedeelte: gewoon starterschijf weghalen en ja dat tandwiel ook even dan vario plaatsen of hoort daar nog een opvulbus of iets? het komt mooi uit bij mij dus denk et niet .?
 
Kom je uit het buitenland? Vraag dan even een tolk of hij het wil vertalen, probeer dat niet met zo'n vertaalprogramma dat lijkt nergens op.
 
? buitenland niet iedereen is een allochtoom eh! wat snap je niet :s

zinnen zoals dit misschien:
"...en ja dat tandwiel ook even dan vario plaatsen..."
...dat tandwiel ook, even dan, vario plaatsen...
...dat tandwiel ook. Even dan vario plaatsen...
...dat tandwiel ook even. Dan vario plaatsen...
????
 
die zin mist enkel een KOMMA

vario gedeelte: gewoon starterschijf weghalen en ja dat tandwiel ook even, dan vario plaatsen of hoort daar nog een opvulbus of iets?

dacht dat het een scooterforum was maar lijkt meer dictie les.....

maarja ontopic kan iemand me even verder helpen met men overrange en niet met mijn grammatica
 
Wat klemt er nu precies?
Ik had bij mijn overrange iig dat het koppelingshuis tegen de koppeling aan klemde, toen heb ik de bus uit het originele koppelingshuis eruit gesloopt en afgedraaid zodat je een perfect passende bus krijgt.
Als je te grote ringen gaat gebruiken om het op te vullen dan kan het nog tegen de buitenste ring van het lager klemmen.
 
geen idee waar het probleem precies zit.
ik zet alles in elkaar en zodra ik de koppelingsmoer vaster draai klemt mijn wiel.
maar zet ik alles in elkaar en laat ik mijn V snaar uit mijn poulies en draai dan de koppelingsmoer aan dan loopt hij niet aan,
heb vandaag andere poulies overrange en koppeling en huis geprobeerd en dan ging het wel dus vario Vsnaar of probleem aan de carter is het niet...

groetjes
 
Klemt hij niet gewoon tegen het vertandings deksel? Deze moet meestal bewerkt worden wanneer hij nog origineel is...
 
is bewerkt ik zie een kleine opening overal langs men vertandingsdeksel dus klemt daar niet, als ik ik hem vast zet dus men koppelingshuis vast draai met de moer en ik laat mijn V snaar uit mijn poulies dan zet het achterwiel zich niet vast. Zet ik mijn snaar op mijn poulies zodra die zich dan op spant en helemaal op he buitenste deel van mijn poulies zet klemt het achterwiel
 
Loopt je koppeling niet tegen je koppelingshuis aan? Probeer eens een ringetje tussen koppelingshuis en koppeling dit probleem komt wel vaker voor.
 
Back
Top