This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Overmaat zuiger nodig na honen

beunhaas101

Active Member
Heb je na het honen altijd een overmaat zuiger nodig of zou je de oude nog kunnen gebruiken. Gaat om een 70cc streetrace die licht beschadigd is, hij loopt nog wel alleen zijn die schuine lijnen eruit door een kleine warmloper. Staat 350km op

Dat kan de persoon die hem gaat honen toch meten van te voren.... of je jankt die hoon boor je cilinder in en denk na paar keer gokken nu zal ie wel groot.genoeg zijn?

Vaak kom je met een nieuw zuigerveertje ook al een heel eind

Dat kan de persoon die hem gaat honen toch meten van te voren.... of je jankt die hoon boor je cilinder in en denk na paar keer gokken nu zal ie wel groot.genoeg zijn?

Vaak kom je met een nieuw zuigerveertje ook al een heel eind
Cilinder en zuiger zien er niet vreselijk uit maar is het honen nodig? De beschadeging op de zuiger is de ergste die ik kan vinden voor de rest is hij best netjes op een paar kleine krasjes na

Beunhaas,
Zou je eens filmpjes willen bekijken wat er gebeurt met een hoonruimer of hoonballetjes? Mogelijk heb je dan een beter beeld bij honen en oliefilmdragende ruwe cilinderwand.
Griet,

Ik vraag alleen om advies maar als je een cilinder hoont dan maakt die ook krassen erin dus waarom zou ik hem helemaal glad schuren
daarom mijn opmerking, probeer het met 150, dan zal je zien dat je de cilinder gelijk bij het oud ijzer kan gooien

als je het met schuurpapier wilt doen wees dan niet zo zuinig en geef de hele 80 centen uit aan een velletje