Overmaat zuiger voor Due Plus?

Methew

Fireblade blazer
Ik had een werkende rode top (due plus).
Doordat er vonken trokken van de bougie naar de zuiger is mijn zuiger naar de knoppen, tevens zit er een klein krasje in de cilinder. Nu wil ik deze laten honen, maar ik vraag me af of er wel overmaat zuigers zijn voor deze cilinder. Er zat namelijk een speciale zuiger bij deze kit, een met een witte coating aan de buiten zijde van de zuiger.
(mijn vraag is dus of er zuigers zijn , overmaat, die hoge toeren aan kunnen, die geschikt zijn voor een rode top (nauw meer paars btw)?).
 
Advertisement - register to remove this

Ik ga er vanuit dat hij onder je area (mina hor) zit.

D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC. pen 10

nou ff een zuiger erbij zoeken:

AP07061 Zuiger kit Gilardoni.

D=47.00mm.
Pen 10mm.
Past op oa.: Minarelli horizontale cilinder 70cc.(AP07060)


€ 39,95

Deze kan je er qua afmetingen zonder enig probleem instoppen. Het enige probleem waar je tegenaan kan lopen (wat gelukkig niet vaak voorkomt) is dat de afstand van het midden van de pistonpen tot het zuigerdek niet gelijk is.

Je kan ook gewoon ff JPS of Schrootparts mailen.

suc6
 
Ik zal dat eens ff opgaan meten.
Alleen ik moet wel een zuiger hebben die een beetje toeren aan kan. En ik weet zo niet hoe goed de kwaliteit van die zuiger die je noemde is..
 
Die zal het vast wel volhouden. Zolang je geen 'witsoewatshie' merk neemt valt het allemaal nog wel mee. Vertex is wel een mooi merk of meteor ofzo. Polini heeft ook wel mooi spul, maar je betaald voor het merk (vind ik een beetje zonde). Het maakt over het algemeen niet zo heel veel uit.

Je moet trouwens wel ff opletten met het feit dat sommige zuigers 1 of 2 zuigerveren hebben!

Nog ff over het opmeten van het centrum tot dek: Meet van het dek tot de bovenkant van je pistonpen, en tel er dan 5 mm bij op (exact de helft van je pistonpen bij pen10).
 
heel mooi, dan zou je nu een emailtje naar een willekeurige scooterboer kunnen sturen en dan vragen of zij een zuiger hebben die aan jouw eisen voldoet:
-47,0 mm D
-pen 10
-Afstand van dek tot pistonpen: 27 à 28 mm (wel errug ruim gemeten trouwens!)

Als je het niet zeker weet moet je een reply mailtje maar ff hier posten. suc6
 
Mijn broertje rijdt dagelijks op de scoot en ik ga toch elke dag met ov naar school (hij betaalt de onderhoud van de scoot) en bougie was niet helemaal lekker meer en had ie een bougie gepakt die uit mijn auto komt 8P en die erin gedraaid met een ringetje er tussen ( BTW een driepunts bougie) zodat ie goed zat en zo is mijn cilindro kapoet gegaan..
(hij heeft wel netjes een nieuwe gekocht)
 
Back
Top