overcompressie?

Status
Not open for further replies.

lcstunt

Well-Known Member
Ik heb vandaag m'n stage6 70cc aluminium gemonteerd en heb dus gemerkt dat ik zeer veel compressie heb :eek: kan hem dus bijna niet ronddraaien met m'n ene hand :D nu is mijn vraag is dat juist goed dat hij zoveel compressie heeft of heeft hij te veel compressie en is dit slecht?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook dat mijn 70 cc abnormaal veel compressie heeft, nou heb ik cilinder erafgedraait en de stootrand bedraagt 0,5 a 0,6 centimeter vanaf bovenkant cilinder? Is dit goed? Of ligt die compressie gewoon aan poorthoogte, -grootte, timing, grootte uitlaatpoort en vorm, en carterdruk? Naar de squish heb ik nog niet gekeken, zit trouwens wel originele cilinderkop op. Maar ik heb eerder idee dat squish nog te groot is als ik die stootrand bekijk
 
A-Bizar said:
dat was mijn punt niet melf
Ik zeg alleen dat een ruime squish juist zorgt voor detonatie en een te hoge compressie ook.

Ik wil daarmee zeggen dat je absoluut niet moet gaan rijden met een xtreem hoge compressie verhouding ookal staat je squish op 0.7+

Dus mocht je squish op "safe" staan en je hebt alsnog een veel te hoge compressie verhouding. Doe hier dan wat aan!

mja , ik heb nog nooit een gemiddelde 70cc kit zien detoneren door druk , de meegeleverde koppen zijn meestal dusdanig dat ze geen problemen geven , en deze kits worden vaak gebruikt met std onsteking , en als die std blijft staan detoneerd ie al helemaal niet.
 
Maar als je compressie te hoog is met de juiste squish en je wilt je squish hierom vergroten, zou je dan je cartervolume iets kunnen vergroten om minder compressie in de cilinder te krijgen, of blijft die compressie hetzelfde als je hieraan begint. Heb hier formules voor thuis liggen maar heb geen zin om het hiermee uit te zoeken
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top