overcompressie?

Status
Not open for further replies.

lcstunt

Well-Known Member
Ik heb vandaag m'n stage6 70cc aluminium gemonteerd en heb dus gemerkt dat ik zeer veel compressie heb :eek: kan hem dus bijna niet ronddraaien met m'n ene hand :D nu is mijn vraag is dat juist goed dat hij zoveel compressie heeft of heeft hij te veel compressie en is dit slecht?
 
Advertisement - register to remove this

Als je echt zeker weet dat je teveel compressie hebt moet je hier wel wat aan doen.
Teveel compressie zorgt juist voor detonatie. Met een ruime squish heb je eerder kans op detonatie. Maar als je je squish krapper zet word de compressie hoger waardoor je weer last krijgt van detonatie.

Daarom denkt iedereen altijd dat het door een krappe squish komt.

Ik raad je sowieso aan euro 98 te tanken. Dan kun je met een hogere compressie ratio rijden met minder kans op detonatie.
 
ik neem dus wat tin en plooi die onder 90 graden, stop die vervolgens in men bougiegat tot tegen de rand vanbinnenin. Dan draai ik aan het vliegwiel zodat de zuiger een paar x op en neer is gekomen en dan haal ik 'm er terug uit. Meet met de schuifmaat en kom 1mm uit :?.
 
melf #50 said:
een te ruime squish heb ik nog nooit detontie door gehad , een veleige squish is 0,7/0,8 , daar zal die ook nooit op detoneren..

aub melf... als je het niet snapt reageer dan niet.
Je weet dat onderhand 90% van de mensen je advies aanneemt.... geef dan goed advies en ga geen feiten maken van dingen die jij hebt ondervonden.

Zorg jij maar even dat je een 0.7 squish fixed met een compressie verhouding die te hoog is , en kijk dan even of ie gaat detoneren. ;)
 
hoezo? een squish van 0,9 , 1,1 of wat dan ook zal niks mee gebeuren..

als hij een standaard DR kop heeft , en die zet je op 0,7 lijkt het mij onmogelijk dat die dan detoneerd..

een std DR kop zal heus niet te hoog op druk staan...

ik vraag m daarom hoe zijn squish staat , aan de hand van dat gegeven kun je nagaan hoe kop erop zit.. en het blijkt dus op 1mm te staan , maar maak daar maar 0.9 van , aangezien tin op 1 plek er voor zorgt dat de zuiger iets kanteld en dus de meting niet 100% klopt..

dus conclusie : hij kan gewoon niet te hoog op druk staan (tenzij de kop helemaal veranderd is) , dus mooi zo laten voor op straat ,als je wilt kun je m ook nog wel op 0,7/0,8 zetten
 
FF een vraagje van mijn kant. Een vriend van mij heeft laatst zijn DR70 eronder gelegd, en zijn zuiger kwam bijna helemaal tot de bovekant van de cil. (minder als een mm van de rand v/d zuiger tot de bovenkant v/d cil.) Heeft iemand ervaring hiermee die dat zo kan zeggen, anders meten we ff de squish op...

bedankt
 
Wout@Phantom said:
FF een vraagje van mijn kant. Een vriend van mij heeft laatst zijn DR70 eronder gelegd, en zijn zuiger kwam bijna helemaal tot de bovekant van de cil. (minder als een mm van de rand v/d zuiger tot de bovenkant v/d cil.) Heeft iemand ervaring hiermee die dat zo kan zeggen, anders meten we ff de squish op...

bedankt


hoe hoog de zuiger komt is voor de squish niet interessant , je weet pas wanneer het goed is als je de squish op meet.

maar met een std dr70 met bijbehorende kop kun je gewoon de pakking erop zetten die erbij hoort en klaar..
 
melf #50 said:
hoezo? een squish van 0,9 , 1,1 of wat dan ook zal niks mee gebeuren..

als hij een standaard DR kop heeft , en die zet je op 0,7 lijkt het mij onmogelijk dat die dan detoneerd..

een std DR kop zal heus niet te hoog op druk staan...

ik vraag m daarom hoe zijn squish staat , aan de hand van dat gegeven kun je nagaan hoe kop erop zit.. en het blijkt dus op 1mm te staan , maar maak daar maar 0.9 van , aangezien tin op 1 plek er voor zorgt dat de zuiger iets kanteld en dus de meting niet 100% klopt..

dus conclusie : hij kan gewoon niet te hoog op druk staan (tenzij de kop helemaal veranderd is) , dus mooi zo laten voor op straat ,als je wilt kun je m ook nog wel op 0,7/0,8 zetten

dat was mijn punt niet melf
Ik zeg alleen dat een ruime squish juist zorgt voor detonatie en een te hoge compressie ook.

Ik wil daarmee zeggen dat je absoluut niet moet gaan rijden met een xtreem hoge compressie verhouding ookal staat je squish op 0.7+

Dus mocht je squish op "safe" staan en je hebt alsnog een veel te hoge compressie verhouding. Doe hier dan wat aan!
 
A-Bizar said:
dat was mijn punt niet melf
Ik zeg alleen dat een ruime squish juist zorgt voor detonatie en een te hoge compressie ook.

Ik wil daarmee zeggen dat je absoluut niet moet gaan rijden met een xtreem hoge compressie verhouding ookal staat je squish op 0.7+

Dus mocht je squish op "safe" staan en je hebt alsnog een veel te hoge compressie verhouding. Doe hier dan wat aan!

wat zou ik dan volgens jouw moeten doen, een dunnere koppakking?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top