melf #50 said:een te ruime squish heb ik nog nooit detontie door gehad , een veleige squish is 0,7/0,8 , daar zal die ook nooit op detoneren..
Wout@Phantom said:FF een vraagje van mijn kant. Een vriend van mij heeft laatst zijn DR70 eronder gelegd, en zijn zuiger kwam bijna helemaal tot de bovekant van de cil. (minder als een mm van de rand v/d zuiger tot de bovenkant v/d cil.) Heeft iemand ervaring hiermee die dat zo kan zeggen, anders meten we ff de squish op...
bedankt
melf #50 said:hoezo? een squish van 0,9 , 1,1 of wat dan ook zal niks mee gebeuren..
als hij een standaard DR kop heeft , en die zet je op 0,7 lijkt het mij onmogelijk dat die dan detoneerd..
een std DR kop zal heus niet te hoog op druk staan...
ik vraag m daarom hoe zijn squish staat , aan de hand van dat gegeven kun je nagaan hoe kop erop zit.. en het blijkt dus op 1mm te staan , maar maak daar maar 0.9 van , aangezien tin op 1 plek er voor zorgt dat de zuiger iets kanteld en dus de meting niet 100% klopt..
dus conclusie : hij kan gewoon niet te hoog op druk staan (tenzij de kop helemaal veranderd is) , dus mooi zo laten voor op straat ,als je wilt kun je m ook nog wel op 0,7/0,8 zetten
A-Bizar said:dat was mijn punt niet melf
Ik zeg alleen dat een ruime squish juist zorgt voor detonatie en een te hoge compressie ook.
Ik wil daarmee zeggen dat je absoluut niet moet gaan rijden met een xtreem hoge compressie verhouding ookal staat je squish op 0.7+
Dus mocht je squish op "safe" staan en je hebt alsnog een veel te hoge compressie verhouding. Doe hier dan wat aan!