Oude benzine

Bounzz11

Well-Known Member
Ik ga vandaag een scooter kopen die een jaar stil heeft gestaan. Geen smoesjes dat hij het nu niet doet, omdat alleen maar de carb vies is ofzo, hij doet het gewoon. Maar er zal waarschijnlijk toch iets vies zijn? Wat moet ik doen daar of thuis om deze benzine zo simpel mogelijk te verwijderen. Je begrijpt misschien dat ik nog zo weinig mogelijk aan deze scooter wil sleutelen, omdat hij nog als nieuw is. Of moet ik het er gewoon in laten zitten en gewoon nieuwe benzine erin gooien?
 
Advertisement - register to remove this

Even je slangetje van de benzine tank los halen en de oude eruit laten lopen. carb. een keer schoonmaken en weer alles terug zetten met nieuwe benzine in de tank. En als die zolang stil gestaan heeft zou ik er een nieuwe bougie in zetten en alles even controleren.
 
Ben met melf #50 eens. Die benzine is gewoon nog wel te gebruiken hoor. Maar als dat het probleem is dat ie niet wilt starten zou ik het idd vervangen. Ik heb zelf ook oude benzine gebruikt en het reed gewoon nog
 
Een tank is vaak luchtdicht afgesloten. Hoe voller hij zit, hoe minder lucht, dus hoe langer "houdbaar". Maar volgens mij vergaat de brandbaarheid van benzine sowieso niet zo snel.
Wel kans dat eventuele rommel in de tank is bezonken, en binnen de kortste keren het vacuümventiel verstopt zit. Het ding even heen en weer schudden kan dus geen kwaad.
 
Cipher said:
Een tank is vaak luchtdicht afgesloten. Hoe voller hij zit, hoe minder lucht, dus hoe langer "houdbaar"
8P een luchtdichte tank zuigt vaccuüm...benzine wordt na 4 maanden "oud" officieel :p maar nadeel is dat benzine vervliegt maar olie niet dus er is kans dat je een mengsel overhoudt van 1:20 ofzo...(dan start ie moeilijk idd)
 
Back
Top