Originele uitlaat aerox 2005

Tom@Rox

Well-Known Member
Hallo,

het viel me enorm tegen dat mijn aerox steeds slechter en slechter begon te rijden.
Na een aantal zaken vervangen te hebben merkte ik nog steeds geen verschil?
Nu haalde ik vandaag mijn originele uitlaat eronder uit om hem een laklaagje te geven, maar ik merkte dat het vanbinnen niet meer zo netjes klinkt..?
Ik hoog een koker van voor naar helemaal achteraan schuiven als ik hem omdraai, gepaard met het geluid van ritselende roetdeeltjes.
Kan dit kwaad of moet ik hier beter niet op letten...?

alvast bedankt voor enige reactie.
 
Advertisement - register to remove this

Dat is zegmaar de katalysator die los ligt in de demper, voor zover ik weet komt dat na verloop van tijd gewoon los, omdat dat afbrokkelt zegmaar, maar of dit je prestaties benadeelt denk ik niet
 
Ik heb de uitlaat dan maar opengeslepen, en inderdaad de catalysator (of wat het ook mag voorstellen) zat los.
Zoals je op de foto's kan zien is het "bijenkorfje" aan de inlaatkant nog open, maar door het rammelen is de uitlaatkant van de katalysator dichtgeslaan, wat dus volgens mij, niet ten goede komt aan de prestaties.
Ik heb de uitlaat nog niet getest, maar ik denk wel dat dit al een stukje beter zal gaan rijden. Misschien heeft iemand anders nog wat aan de foto's.

mvg, Tom

Katalysator Uitlaat
Katalysator Inlaat
Uitlaat
 
Ik kan hier geen uitleg aan geven die 100% correct zal zijn..
Ik kan wel vertellen dat het doosje aangesloten is op een ander doosje, dat op zijn beurt in het niets uitloopt...
Een van de twee doosjes (of allebei) dient als filter element, want hier wordt extra lucht mee de uitlaat ingezogen.
Wat de juiste werking of bedoeling hiervan is weet ik echter niet, het afdichten of verwijderen resulteert (bij mij althans) in geen enkel verschil.
 
Ik ben nu al reeds 2x naar school gereden zonder de katalysator...
Mijn problemen die er opeens waren zijn volledig weg, gasreactie is terug perfect!
Wat nu wel anders is t.o.v. vroeger is het feit dat ik uit koude toestand perfect kan wegrijden zonder eventueel warm te draaien, hetgeen ik vroeger nooit zou kunnen...
 
in dat doosje zit een membraam en aan dat membraam hangt een luchtfilter/geluidsdemper

het membraam laat de uitlaat toe verse lucht aan te zuigen, en dus geen uitlaatgassen in die richting naar buiten te sturen

de reden hiervoor is dat de katalysator extra zuurstoftoevoer heeft om de uitlaatgassen te reinigen

Groetjes
 
Back
Top