van gianelli shot naar originele uitlaat, niks afgestelt

scarfac3

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Aprila area en ik heb sinds kort mijn originele uitlaat erop gezet ivm rollerbanken, ik heb nu dus de volgende set up:

50cc
Power 1 vario
17.5 mm carb
standaard uitlaat (voorheen gianelli shot)

sproeier 82
4.4gr rollers
Gele drukveer

Ik heb dus aleen me originele uitlaat erop gezet nu er verder niks afgesteld, met die shot ree die erg goed, en nu zonder af te stellen rijd die ong 65 met orginele uitlaat.

Opzich is dat wat ik wilde, maar waarschijnlijk is de sproeier te groot? En hij valt er terug in een dip bij de 40 en het lijkt of als die NET aan is en volgas wegtrekt dat die dat snbeller optrekt dan na 1 min warm zijn.

Heeft iemand afstel tips voor mijn scooter?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

ja sproeier doe ik er zowieso kleiner in idd, en ik dnk dat er idd ook wat met die rollen moeten gebeuren want hij heeft een behoorlijke dip bij de 40. hij schiet dat omhoog met de toeren en valt ik een diepe kuil :p
 
als ik volgas wegtrek kijgt die ong bij de 30 km opeens een flinke toerentalverhoging, dan voel je em echt lekekr hard optrekken. Maar dan valt die opeens in een zware dip en lijkt die dan niet genoeg toeren te maken.

dus dan zouden de rollen toch nog lichter moeten? En als ik me sproeier verander, heeft dat ook invloed op het voorgaande?
 
Je trekveertjes, en dan evt je rollen ook nog iets ja. Maar je moet eerst de carburateur afstellen, en pas dan met de variomatic bezig gaan. Anders blijf je bezig want je carb. beinvloedt je variomatic.
 
Back
Top