Beste,
Ik heb sinds 25 maart mijn full option customized zip 2023 met nu nog maar 300km. Het gaat om een EURO 5 Iget 4t3v scooter 50cc bromfiets. Hij is alleen voorzien van een malossi multivar op dit moment met 6,3g rollen. Ik ben zelf compleet nieuw en heb al weken lang onderzoek gedaan naar wat ik het beste kan doen om deze op te voeren. Heb nu een stuk extra informatie verkregen maar nog niet een compleet plaatje. Daarom heb ik een paar vragen:
- Hoeveel gram rollen is het beste voor de multivar?
- Welke ECU zou ik nemen? Ik heb er tot nu toe 2 gevonden de Malossi ECU en Speed ECU. De malossi ecu verhoogt de toeren naar 10.000 en de speed ecu naar 13.500. Beide even duur. Mijn scooter dealer zegt dat met de malossi ecu mijn garantie intact blijft en met de speed ecu niet door het hogere toeren aantal. Welke snelheiden zou ik ongeveer kunnen behalen met deze toeraantallen?
- Hoe kan ik me trekkracht hoger krijgen, want mijn top zit nu wel prima rond de 52 km/u. Alleen me trekkracht (acceleratie) is echt bagger.
- Heeft het inrijden invloed op me prestaties, ik heb tot nu toe maar 300km gereden zou hierdoor ook de lagere trekkracht kunnen komen? Omdat de motor nog niet goed is ingesleten.
- Ook heb ik nu een jm-tuning uitlaat voor de EURO5 ik ga deze verkopen en een turbokit EURO5 halen die nu pre-order is. Deze zou mijn prestaties met 5-8% omhoog moeten krijgen, is dat ook zo? En heeft iemand ervaring met deze?
- Enig andere ideeën of meer informatie die ik kan gebruiken met het opvoeren-/tunen van deze splinternieuwe zip?
Alvast bedankt voor reacties en sorry voor de grote aantal vragen. Gr Jan
Ik heb sinds 25 maart mijn full option customized zip 2023 met nu nog maar 300km. Het gaat om een EURO 5 Iget 4t3v scooter 50cc bromfiets. Hij is alleen voorzien van een malossi multivar op dit moment met 6,3g rollen. Ik ben zelf compleet nieuw en heb al weken lang onderzoek gedaan naar wat ik het beste kan doen om deze op te voeren. Heb nu een stuk extra informatie verkregen maar nog niet een compleet plaatje. Daarom heb ik een paar vragen:
- Hoeveel gram rollen is het beste voor de multivar?
- Welke ECU zou ik nemen? Ik heb er tot nu toe 2 gevonden de Malossi ECU en Speed ECU. De malossi ecu verhoogt de toeren naar 10.000 en de speed ecu naar 13.500. Beide even duur. Mijn scooter dealer zegt dat met de malossi ecu mijn garantie intact blijft en met de speed ecu niet door het hogere toeren aantal. Welke snelheiden zou ik ongeveer kunnen behalen met deze toeraantallen?
- Hoe kan ik me trekkracht hoger krijgen, want mijn top zit nu wel prima rond de 52 km/u. Alleen me trekkracht (acceleratie) is echt bagger.
- Heeft het inrijden invloed op me prestaties, ik heb tot nu toe maar 300km gereden zou hierdoor ook de lagere trekkracht kunnen komen? Omdat de motor nog niet goed is ingesleten.
- Ook heb ik nu een jm-tuning uitlaat voor de EURO5 ik ga deze verkopen en een turbokit EURO5 halen die nu pre-order is. Deze zou mijn prestaties met 5-8% omhoog moeten krijgen, is dat ook zo? En heeft iemand ervaring met deze?
- Enig andere ideeën of meer informatie die ik kan gebruiken met het opvoeren-/tunen van deze splinternieuwe zip?
Alvast bedankt voor reacties en sorry voor de grote aantal vragen. Gr Jan
Last edited: