OPvoeren Aprilia RS50

Ikenmijzelf

Well-Known Member
Hallo
ik heb een Aprilia RS50 uit 98 en kan iemand mij vertellen wat voor begrenzers erop zitten en waar en hoe ik ze eruit kan halen? Of een site waar opstaat hoe het moet? Ik wil eigenlijk geen nieuwe onderdelen eronder leggen zoals een andere uitlaat ofzo. En als alle begrenzers eruit zijn hoe hard loopt hij dan? TIPS?????



:W APRILIA KING
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Ikenmijzelf
Hallo
ik heb een Aprilia RS50 uit 98 en kan iemand mij vertellen wat voor begrenzers erop zitten en waar en hoe ik ze eruit kan halen? Of een site waar opstaat hoe het moet? Ik wil eigenlijk geen nieuwe onderdelen eronder leggen zoals een andere uitlaat ofzo. En als alle begrenzers eruit zijn hoe hard loopt hij dan? TIPS?????



:W APRILIA KING
www.aprilia2000.com die aprilia2stroke is crappy
 
dankje

maar heeft er hier iemand ervaring met de begrenzers uit een aprilia RS50 van bouwjaar tot 98 (want vanaf 99 is het verandert? In ieder geval de prop in de uitlaat) ?
 
Ik vind hem best fijn rijden , hij rijdt al rond de 70 (als de wind meezit enzo net 80) maar ik ben te lam (en te arm) om veel aan uit te geven om hem harder te laten lopen. Waar ik hem gekocht heb wisten ze ook nie welke begrenzers er al uit waren en welke er dus nog inzaten. Ik wil eerst even uitzoeken of ik hem met de orginele onderdelen harder kan laten lopen, stel ik geef veel geld uit aan een 70cc cilinder maar dan blijkt ie met de orginele onderdelen ook nog harder te kunnen dan baal ik. Natuurlijk loopt ie met een 70cc blok harder maar hij hoef van mij ook geen 120 ofzo te lopen. Zou wel schon zijn maar onze beste vrienden , de politieagenten , zijn er ook nog om ons leven zuur te maken :p
 
over het algemeen is de ori cilinder zwaar ruk, je carb is 9mm en je spruitstuk is 8.8mm ook een beetje klein dus, de uitlaat daar moet je iig je begrenzers uit halen(als die er nog nie uit zijn).

als je je ori cilinder wilt houden dan zou ik zeggen laat die ff tunen en boor je carb uit tot 14 mm (spruitstuk kun je ook uitboren tot 13mm ofzo,je kan ook een 14mm spruitstuk kopen)
het best kun je natuurlijk een andere carb+spruitstuk kopen alleen ben je dan wel meteen minstens F150,- kwijt.
 
Bedankt voor je reactie.

maar het tunen zal ook wel geld kosten wa ik nie heb.

plaatje van een uitlaat :

uitl.jpg


Is het de bedoeling da je da ding open gaat zagen of wa?
(sorry hoor maar ik heb er weinig verstand van)
Dus als ze er al uit zijn moet ik een lasnaad ofzo zien zitten?

is er hier niemand op dees forum die ook een rs heeft? hoe hard loopt die en wa heb je er voor moeten doen?
 
ik heb een RS, Tenar heeft er ook een (RSapriliaExtrema heet hij hier) en alvabrain heeft er ook een.

mijn setup staat in mijn profile en hij loop tegen de 100 op de teller.

jij moet gewoon ff je uitlaat erafhalen en dan met een touwtje met een gewichtje er aan ff kijken of er nog begrenzers in je uitlaat zitten,wat je dan nog kunt is je carb uitboren, wil je dan nog harder, dan gaat het je gewoon geld kosten.
 
Heb niet zo lang geleden een RS van een maat van me onbegrensd gemaakt, weet niet onmiddelijk het bouwjaar, maar daxcht toch dat hij van ergens rond 98 ofzo moest zijn.

Er zat een (grote) prop in de uitlaat, als die eruit was trok hij tot 12k toeren en ging die 90 ofzo....
Was je ook kan doen is aan je tandwielverhouding aanpassen, weet niet of die echt begrensd is... Zal toch niet zoveel zijn en ja gaat aan trekkracht moeten inboeten natturlijk... Vooral bij Derbi werken ze graag met nogal (heel) grote tadnwielen achteraan, maar bij RS????
 
Originally posted by Bob
Heb niet zo lang geleden een RS van een maat van me onbegrensd gemaakt, weet niet onmiddelijk het bouwjaar, maar daxcht toch dat hij van ergens rond 98 ofzo moest zijn.

Er zat een (grote) prop in de uitlaat, als die eruit was trok hij tot 12k toeren en ging die 90 ofzo....
Was je ook kan doen is aan je tandwielverhouding aanpassen, weet niet of die echt begrensd is... Zal toch niet zoveel zijn en ja gaat aan trekkracht moeten inboeten natturlijk... Vooral bij Derbi werken ze graag met nogal (heel) grote tadnwielen achteraan, maar bij RS????

dat zal dan wel een belgische cilinder zijn.... want de originele cilinder in nederland is zoooo hoerig sloom.... die heeft het moeilijk met 8000 toeren.. dus gewoon de originele cilinder laten tunen, want de uitlaatpoort is zo laag en klein, daar kan je pink net door....:)

ennuh.. ik heb ook 2 rs'en gehad, 1 ervan liep 120 op de teller... tunen is niet moeilijk bij zo'n ding, alleen de originele cilinder is sloom...

greetz

[edit] oja, en tandwielverhouding maakt geen hoer uit bij de orig cilinder, want de mijne reed net zo hard in zijn 4 als in zijn 5 met de originele cilinder, en met wind tegen liep ie in zijn 4 zelfs harder....
 
Mijn neef heeft ook een RS uit 98. Loopt lekker. Zit een 74cc op, maar heeft hem meer uitmekaar liggen dan ie erop rijdt.
 
bedankt voor de reacties

ik zal eerst eens kijken of de prop al uit de uitlaat is.
moet ik dan ook een (grotere)nieuwe sproeier erin zetten??

en weet iemand wa het kost als je op de rollerbank moet als ie rond de 90 loopt?
 
Last edited:
Of je een andere sproeier moet kun je zelf wel zien NA de prop te hebben verwijderd. De kleur moet dan koffiebruin zijn (van de bougie dan).
en het kost je 85 euro d8 ik
 
Last edited:
Originally posted by Gijshouwen
Die RS van jou was traag man :P

stfu:P en trouwens, dat was toen ie nog niet goed genoeg afgesteld was.... toen liep ie maar 110 of 115 soms.. mja, je hebt gelijk, echt snel is anders.

greetz
 
Ik heb mijn rs50 nieuw model opgekrikt toendertijd (nu 70cc)
De orginele cilinder laten tunen en cabarateur uitboren tot 14mm en het spruitstuk ook.
Metrakit uitlaatje tandwieltje 13 voor en 105 op de teller als je gaat liggen.

Maar een 70cc das helemaal zalig rijden.
 
ik ben ook RS member tenminste hij is van me broer die gaat er mee naar z'n werk maar verder rij en sleutel ik aan dat ding ik ga met alleen metra kit uitlaatje, 80, liggend 85 op teller ding trekt relaxt voortandwiel 13 achter zou ik zo snel niet weten maar ik weet 1 ding die dingen rijden echt meesterlijk door bochten heen:D
 
mijn rs blies hard, MHR-R 70cc, Gianelli pijp (iets te laagtoerig voor die MHR), 21mm, malossi luchtfilter, racekoppeling
 
Back
Top