This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

optrekken + snelheid

Giante

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een booster spirit (bj 2001)
alles is standaard, heb een sito + uitlaat (beetje uitgeboord) snelheid: 60km/h..

Nu is mijn vraag, wat kan ik doen om ietsjes sneller te gaan en makkelijk een wheelie te trekken zonder veel geld er aan te besteden? nog meer uitboren of heeft dit niet veel zin...? wat kan ik doen?

En een andere vraag is, wat is de lengte van een standaard achterveer? ik zou graag een hoge witte veer kopen maar zou niet weten van welk merk en en welke lengte.. (ik zit ook met een tnt verhoogblokje (die met die 2 gaatjes..)) welke zou ik kunnen steken?

scooter ontgrenzen, dus die prop uit de uitlaat halen en de varioring eruit als die er nog niet uit is..
je zult waarschijnlijk ook wat harder gaan, maar ook wat beter optrekken.

1. met lagere achterveer wheely't makkelijker
2. wat is je budget ongeveer want je kan een andere vario en/of achterpully's(dan heb je geen dip meer bij het optrekken) kunnen halen of een dr 70cc(rpm)

als je echt wat meer kracht wil krijgen zul je je uitlaat moeten ongrenzen.. dus de prop eruit halen.. dan ga je pas veel winnen.

en de kunst van een wheelie ligt niet in de kracht van je scooter maar aan jezelf

en de kunst van een wheelie ligt niet in de kracht van je scooter maar aan jezelf

je boost moet toch tamelijk kunnen optrekken ook voor makkelijk wheelie te kunnen doen? ik probeer het al lang zo en lukt me steeds niet

budget moet niet te veel zijn , speelt niet echt een rol..
als ik mijn uitlaat nu ontgrens (prop + varioring) hoeveel doet hij dan ongeveer? en de varioring moet die der dan uit?

1. met lagere achterveer wheely't makkelijker
2. wat is je budget ongeveer want je kan een andere vario en/of achterpully's(dan heb je geen dip meer bij het optrekken) kunnen halen of een dr 70cc(rpm)

punt 2 is de grootste onzin om te kopen , en met goed afstellen heb je geen dip hoor.

gewoon ontgrenzen die zooi..

en dus met mijn sito + , de begrenzing deruit en mijn varioring der uit hoeveel km/h zou ik ongeveer gaan? trekt hij dan goed op? (moet er wel bij zeggen is een straatbroostertje maar ben nu die 60 km/h beu xD (als ik uitlaat eraf heb gedaan zag ik dat er nog een ringetje tussen cilinder en uitlaat zat, dat weg gedaan en nu doe ik 60..)

en waarom is het niet goed de varioring eruit te halen zonder de uitlaat te begrenzen?
en is het mogelijk voor de varioring eruit te halen en begrenzing in uitlaat te laten? wat is de presatie daar dan van? (gewoon ter info)

Last edited:
75km/h max met standard vario, maar ik denk niet dat je dat haalt met een sito plus. Het is niet goed voor je scooter als je de vario ring erin doet met een ontgrensde uitlaat omdat hij dan onnodig veel toeren draait (overtoeren dus..).
vario ring eruit merk je meestal weinig van op standard setups, zal je misschien 5km/h schelen op een mina blokje. (hoewel ik weinig verstand van mina vertikaal heb welke onder jouw scooter zit)

Met sito+ kan je 80 halen,

Mijn setup van vorige scoot:
50cc DR RPM getuned,
sito+ ontgrenst
malossi MHR vario
trok wheelie weg.
17.5mm carb met sproeier 96
std. krukas + koppeling + vertanding.

maar waarom zou je in godsnaam je dr50 tunen? :X
koop dan meteen een Dr70, heb je waarschijnlijk nog meer koppel ook.

@ TS, als je de varioring eruit haalt en de prop in de uitlaat laat zitten, loopt het nog voor geen 'meter'..
Maar je moet natuurlijk ook niet verwachten dat als je het hele ding ontgrenst dat je dan meteen autowheelies maakt.

Als alles ontgrenst is zul je waarschijnlijk rond de 80 rijden, maar de techniek van wheelies is ook erg belangrijk.
Natuurlijk kun je mbv autowheelies makkelijker een wheelie bouwen, maar met een standaard ontgrensde scooter moet dit ook goed te doen zijn.

ok, ik zal waarschijnlijk mijn sito ontgrenzen en varioring er uithale

heb nog 1 vraagje om af te sluiten?
voor die wheelie's, een andere drukveer en andre trekveertjes heeft dit er ook niets me te maken ofzo?

dat is niet te zeggen dat word testen..
een paar drukveren kopen, een paar setjes rollen enw at trekveertjes..

en een wheelie maken ligt niet alleen aan de kracht van de scooter

en een wheelie maken ligt niet alleen aan de kracht van de scooter

ja weet ik maar het gaat toch wel wat makkelijker als je boost veel kracht geeft?
maarja
dit is wat ik ga doen dus:
begrenzing deruit, varioring der uit
lichtere gewichtjes, andere trek en drukveertjes en kzie wel

bedankt allemaal voor jullie info

heb ng bijkomende vraag :s
sorry dat ik veel vraag maar dit is de eerste keer dat ik zo iets doe :s
Ik ga dit weekend samen met een vriend van mij mijn varioring en mijn prop eruit halen...
Ik heb ergens gelezen dat ik dan grote sproeier moet steken... is dit zo?