optisch verschil, Evo vario - Speedcontrol?

George

Well-Known Member
0i, ik kan een Evo Vario voor mina hori krijgen, ik zelf rij nog met een Speedcontrol:) Maare, mn vraag was hoe je kunt zien dat 't een Evo vario is? Kunnen jullie me dit vertelle?
Greetz...
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by RobvdZande
vario bussen

Eentje voor Polini EVO as zonder spiebanen en voor Hebo as en de andere voor orgi as en andere assen mét spebanen.
1. spiebanen zijn tog die kartels op de as...

Originally posted by Hebo Racer
Afmeting van de Evo en de speedcontrol is bij Mina toch echt hetzelfde, alleen het materiaal waar het van gemaakt is, is volgens mij anders...
Wat is het nu... ff duidelijkheid aub
2. zijn de mhr2000 en de evo vario nu groter in diameter of niet...:?

3. en krijg je bij de mhr2000 nu wel of geen koelvin drbij...

4. Ligt het aan foto of is het heel ander materiaal wat ze op die halpoulie gebruiken...?(BTW: wat gebruikt men normaal voor materiaal, en is dit gepolijst of gecoat oid...)

5. en als ik weer naar de pic van de evo vario kijk, dan ziet mijn oog 2 ronde zwarte rolletjes...Wat zijn dit...

Heel ingwikkeld allemaal:#8P
 
Last edited:
Originally posted by aerox terror
1. spiebanen zijn tog die kartels op de as...


Wat is het nu... ff duidelijkheid aub
2. zijn de mhr2000 en de evo vario nu groter in diameter of niet...:?

3. en krijg je bij de mhr2000 nu wel of geen koelvin drbij...

4. Ligt het aan foto of is het heel ander materiaal wat ze op die halpoulie gebruiken...?(BTW: wat gebruikt men normaal voor materiaal, en is dit gepolijst of gecoat oid...)

5. en als ik weer naar de pic van de evo vario kijk, dan ziet mijn oog 2 ronde zwarte rolletjes...Wat zijn dit...

Heel ingwikkeld allemaal:#8P

1.ja...
2.ja...
3.nee
4.halfpoulie is van zachter materiaal dan vario want mocht er iest kapot gaan bijv dat de tanden vd halfpoulie kapot draaien gaan deze eerder kapot dan de krukas die harder is.
5.ringen voor achter de vario
 
Meestal heb je niks meer aan je startmotor, en op een 12 evo as past ie ook niet. :) Dus als je een pen 10 hebt met startmotor zal je t zoals het std zit moeten laten.
 
aha op die manier... maar er wordt dus gezegt dat de evo-as geen spiebanen meer heeft... hoe neemt het dan de vario etc mee?

[edit]vraag:welke maar rollen had evo btw:)[/edit]
 
Het zit natuurlijk zoiezo al geklemd doordat je de moer aandraait, maar ik denk (weet t niet zeker) dat doordat je rollen tegen je gradenplaat duwen deze extra geklemd wordt tegen die opvulbus (misschien dat ie daarom ook zo groot/dik is). Is maar een idee.
Maat: 16x13
 
ow nou het zla wel...:)
En dus de gewone maat die men ook in speedcontrol gebruikt, 16x13:)Ik dacht nl ergens gelezen te hebben daqt de rollen groter cq een andere maat hadden:)
 
Originally posted by aerox terror
3. krijg je bij de mhr2000 nu wel of geen koelvin drbij...
Originally posted by RobvdZande
3. Nee(geen koelvin)[/B]


Kzat net eens te kijken @ scootparts en kom dit tegen...:

51-11287 Vario-Multivar Malossi MHR 2000

3,90 + 4,70 gram rollen / 4,0mm veer
MHR vario! Incl. koelvin voor variateur !
Past op: Alle Aprilia SR, WWW, Stealth, Rally, Area51, Amico, Sonic, Benelli 491, K2, Beta Ark, Chrono, Tempo, MBK Booster, Ovetto, Nitro, Stunt, Italjet Dragster, Malaguti F12, F15, Yamaha BWS, NG, Spy, Aerox, Neos, Jog, Zest, Axis.
Dit artikel wordt gratis thuisbezorgd in NL.
€ 87,95

Wie maakt nu de fout, scootparts of...:?
 
Originally posted by aerox terror
Kzat net eens te kijken @ scootparts en kom dit tegen...:

51-11287 Vario-Multivar Malossi MHR 2000

3,90 + 4,70 gram rollen / 4,0mm veer
MHR vario! Incl. koelvin voor variateur !
Past op: Alle Aprilia SR, WWW, Stealth, Rally, Area51, Amico, Sonic, Benelli 491, K2, Beta Ark, Chrono, Tempo, MBK Booster, Ovetto, Nitro, Stunt, Italjet Dragster, Malaguti F12, F15, Yamaha BWS, NG, Spy, Aerox, Neos, Jog, Zest, Axis.
Dit artikel wordt gratis thuisbezorgd in NL.
€ 87,95

Wie maakt nu de fout, scootparts of...:?
voor mina rkrijg je er een halfpoulie bij, pia niet.
 
Ik geef een kickje aan dit oude topic, want ik vraag me af of ik met mijn evo 2 vario een gewone polini halfpoulie erop kan zetten. ivm buzetti sleutel en die past niet op de bijgeleverde plastic halfpoulie.
greet kaj,
 
kaj said:
Ik geef een kickje aan dit oude topic, want ik vraag me af of ik met mijn evo 2 vario een gewone polini halfpoulie erop kan zetten. ivm buzetti sleutel en die past niet op de bijgeleverde plastic halfpoulie.
greet kaj,

Of het bij de evo 2 ook kan, geen idee eigenlijk? Is de evo 2 vario wel groter in diameter?

Dat zou dan het meeleveren van de vaste pulley (air speed) verklaren.

Bij de evo 1 vario is dit allemaal gelijk aan je standaard vario en om diezelfde reden als jij, heb ik dus ook bij me evo 1 vario me standaard air-speed pulley gebruikt.

Als evo 2 net zo groot is, moet het haast geen probleem zijn. Kijk even of de pulley helften dezelfde hoek hebben en diameter.
 
Back
Top