optisch verschil, Evo vario - Speedcontrol?

George

Well-Known Member
0i, ik kan een Evo Vario voor mina hori krijgen, ik zelf rij nog met een Speedcontrol:) Maare, mn vraag was hoe je kunt zien dat 't een Evo vario is? Kunnen jullie me dit vertelle?
Greetz...
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Mark@Typhoon
Joost heeft 2 dagen geleden beide vario's in z'n handen gehad en kwam tot de conclussie dat ze beide gelijk waren :| Dus je wordt gewoon vet genaaid

:eek: Je hebt de speedcontrol en de evo in je handen gehad en waren allebij 't zelfde?!? Ook de gradenplaatjes? Dat kan toch niet, de Evo geeft echtwel goeie prestaties... Toch?
 
Originally posted by cheese power
bedoeld hij niet de evo tegenover de hebo ipv de speed controll

Nop..

De EVO en de Speedcontrol waren precies t' zelfde.. Deze vario werd ook al eerder door Ben de Vos afgeraden, maar Joost wou toch graag de complete polini overrange set.. Dus hij toch naar JPS voor de 2e x.. Toen heeft i ze beide bekeken en waren precies t zelfde.. :'( Echt belachelijk dat dit voorkomt! Je wordt vet genaaid.. Dus ik zeg: MHR2000 halen :W Daarvan weet je gewoon zeker dat i goed werkt :)
 
Originally posted by Hilly
en emm. wat heb ik dan volgens jou.....

Een speedcontrol:eek: , maare volgens mij klopt 't niej hoor Joost, want bij die evo krijg je zowieso 2 gradenplaten en een losse halpoellie. Kreeg je dat ook bij Jps?
 
naja laten we het erop houden dat ik geen verschil zag.. ze lijken gewoon vre-se-lijk veel op elkaar, en ben was er van overtuigd dat ze gewoon hetzelfde waren, en die weet wel waar die het over heeft..
 
Originally posted by Beta Man
Een speedcontrol:eek: , maare volgens mij klopt 't niej hoor Joost, want bij die evo krijg je zowieso 2 gradenplaten en een losse halpoellie. Kreeg je dat ook bij Jps?

gaat om vario zelf he, niet om wat erbij zit...
Je kan de graden platen vd evo gewoon op de speedcontrol gebruiken en andersom, of niet??¿¿??

En als ik ook ff vragen mag, hoe werkt dat met die koelvin precies(EVO)...?(krijg je btw ook een koelvin bij de mhr2000)?
Ligt het aan foto of is het heel ander materiaal wat ze op die halpoulie gebruiken...?(BTW: wat gebruikt men normaal voor materiaal, en is dit gepolijst of gecoat oid...)

sorry voor de paar mis domme vragen er tussen... maar ja, wie niet vraagt, wie niet weet;)
Greetz pasqual
 
Poulie is wel heel anders, poulie zelf wordt nu meegenomen door de krukas (en niet meer door die ster) Koelvin komt ervoor en wordt meegenomen door die ster. En nee niet bij MHR2000, denk dat die vin alleen is om (roterende) massa te besparen.

Joost, weet je zeker dat ze hetzelfde zijn? (banen van de rollen,ed) Zou wel vaag zijn, zal eens voor de gein als ik van t weekend tijd heb, bij me broertje de evo vario vervangen door een speedcontrol :)
 
Originally posted by Joost@aerox
ben zei wel dat de evo halfpoulie wel een goeie was, maar dat alleen is nou niet bepaald die 130 eu waard.. :rolleyes:
110 hier in barcelona;)

Poulie is wel heel anders, poulie zelf wordt nu meegenomen door de krukas (en niet meer door die ster) Koelvin komt ervoor en wordt meegenomen door die ster. En nee niet bij MHR2000...(geen halfpoulie)
maar de diameter van de evo en mhr2000 is zover ik weet groter dan de speedcontrol en de multikut...
dat betekent dan dat er een andere halfpoulie bij moet... die wordt dus bij de evo meegeleverd, maar bij de mhr2000 niet...?beetje vaag dat je dat nog los moet kopen terwijl het er wel bijhoort...? Of klopt dit niet...

Poulie is wel heel anders
ook qua materiaal... lijkt namelijk heel anders op de foto...

greetz:)
 
Originally posted by Joost@aerox
eentje is voor de evo as, zonder spiebaan dus, en andere voor normale as met spiebaan.

bijna goed joost ;)

Eentje voor Polini EVO as zonder spiebanen en voor Hebo as en de andere voor orgi as en andere assen mét spiebanen.
 
Last edited:
Evo vario is lichter dan speedcontrol vario!

Ik rijd nu met een Evo vario en deze is echt veel lichter dan een speedcontrol vario. Speedcontrol heb ik ook heel lang geleden gehad (nog gewonnen bij scootin) en dat is gewoon van zwaarder materiaal gemaakt.

Optisch verschil is er dus wel.. Kijk maar op de pic van de Evo vario naast de Hebo.. het randje is zeker dunner dan die bij een speedcontrol vario.. gradenplaatjes zijn hetzelfde volgens mij en de halfpoelie die je bij de Evo erbij krijgt... bij een speedcontrol (moet) je de Airspeed erbij kopen want die krijg je er dus niet bij..

Afmeting van de Evo en de speedcontrol is bij Mina toch echt hetzelfde, alleen het materiaal waar het van gemaakt is, is volgens mij anders... Evo is iig lichter dan de speedcontrol vario...
 
hier kan je het toch wel goed zien....

Originally posted by Chiel
241.364artmaxi.JPG

241.360artmaxi.JPG


Alstu :)

Verschillen zijn alleen niet te zien zo :(


Kijk maar eens heel goed naar de pics, kijk naar de randen van de vario's.. De bovenste (Evo) is toch dunner, dan de onderste....

Beta Man, koop gewoon die Evo vario, ze 'lijken' wel op mekaar maar toch ook weer niet.. maar je weet het alleen zeker zodra je die vario gemonteerd hebt... Trust me!! :) ik heb ze allebei op mijn Aerox gehad... en dit is echt een wereld van verschil...

suc6
 
Back
Top