Opleiding

M.O.P.

Well-Known Member
beste mede forumers,

aangezien ik het al geruime tijd leuk vind om aan scooters te sleutelen, vroeg ik mij af of hier een opleiding voor is "scooter monteur" of valt het onder een algemenen opleiding dat samen met motoren gaat ?

ik heb zelf nog zeer weinig hier over kunnen vinden, misschien dat 1 van jullie mij in de goede richting kan helpen ?

dus even kort:

- is er een opleiding speciaal voor scooter monteur ?
- is er een opleiding speciaal voor motor monteur ?

Ik heb op google gezocht, maar daar vind ik alleen maar "scooter monteur gevraagd" en dat soort ongein, misschien dat jullie een school weten die deze opleiding aanbieden.

Met vriendelijke groet,

MJ
 
Advertisement - register to remove this

ja die opleiding bestaat, en indd 4 dagen stage/werken en 1 dag naar school, probleem is meestal om een werkplek te vinden.

En daarbij, ik heb ook altijd intresse gehad in auto's/motoren en alles wat daarmee te maken heeft, ik heb er nu een eigen bedrijf in, maar de interesse is er al ver vanaf, het is gewoon werk geworden en zit niet veel leuks meer aan. Dus bedenk goed wat je wilt. Eventueel een beroepskeuzetest
 
ja als je van je hobby je beroep maakt verlies je idd je hobby

ik zal dit beroep ook niet voor altijd blijven uitoefenen, maar ik wil ook verder groeien er in, eerst als scooter monteur en daarbij misschien ook nog wat bedrijfs kunde om ooit zelf misschien een 2 wielerhandel te openen, en eventueel later nog verdiepen in motoren.

maar ik zal eens een kijkje nemen op de website van inovam, als ze die hebben :)

ik weet niet of die opleiding bij mij in de omgeving is ? ik woon te Rotterdam.

al vast bedankt voor jullie hulp,

MJ
 
ik ben dus indd een beetje mijn hobby verloren, al blijf ik altijd een zwak hebben voor alles wat met motoren te maken heeft.

Ik zou niet weten of er iets in Rotterdam zit, vast wel, ik kom zelf uit Sittard en die opleiding werd toen in Roermond gegeven. Maar dat is voor jou een eindje uit de buurt
 
jah ik zelf ben ook gek op alles waar maar een motor in zit, van grasmaaiers tot boten etc.

maar waar ik helemaal weg van ben zijn 2 wielers, scooters en motoren dus :p

website van inovam wordt ik niks wijzer van.

Ik heb nu wel een website gevonden van een school die deze opleiding aan bied, zit gevestigd in den bosch, is ook wel stukje weg, maar met de trein ben ik er zo, en het is ook maar 1 x in de week school dus zo erg is dat niet, maar toch zou iets in de buurt beter zijn natuurlijk, maar ik blijf zoeken, dus als iemand nog een school weet in de omgeving van rotterdam, laat het me even weten.

Met Vriendelijke Groet,

MJ
 
imo ogen is de opleiding bromfietsmonteur nogal zwak , je leert alleen maar theoretische dingen die in de praktijk niet voorkomen , en idd , een werkplek vinden is vaak moeilijk , mja , die zul je dan toch moeten hebben.

ik zelf heb zo goed als alles geleerd in de praktijk bij verschillende bedrijven , dat werkt ook het allerbeste omdat je dan dingen tegenkomt die je op school (innovamopleiding) niet tegenkomt.

maar er is dus wel een opleiding voor..
 
Daar ben ik het helemaal met je mee eens melf, maar dat is met bijna alle opleidingen zo.

Maar ik moet toch (officieel) aan kunnen tonen dat ik het papiertje heb als ik met scooters wil gaan werken, niet elk bedrijf zal er om vragen maar de kans om ergens aangenomen te worden is wel grooter als ik zoon papiertje in bezit heb;).

@melf: weet jij misschien of er zoon innovam opleiding is in de buurt van Rotterdam ? want ik zelf heb al op de site gekeken maar ik wordt er niet echt wijzer van.


@RSstalker, met kamers er bij, klinkt goed ik ga even kijken of ze een website hebben, maar ik weet niet of dat wel praktisch is omdat (de meeste) opleidingen 1 dag school is en 4 dagen stage/werken, maar hier kom ik later nog even op terug

bedankt,

MJ
 
ik heb eens gekeken op de website van "IVA" het ziet er allemaal heel erg mooi en leuk uit, maar het lijkt me ook HEEL moeilijk, ik ben iemand die niet echt in de boeken thuis hoort ik heb er een beetje moeite mee als er veel theorie bij komt kijken, dus ik weet niet of die school voor mij is weg gelegd, of valt het mee kwa moeilijkheids graad ?

anders is het een idee om eerst gewoon brommer/scooter technicus diploma te behalen en dan kan ik altijd nog kijken of ik een opleiding aan het IVA wil volgen, want het lijke me wel een hele leuke opleiding als ik het zo zie, wel prijzig maar is het volgens mij wel waard.

dus ik ga nu toch liever voor een normale opleiding inplaats van zoon uitgebreide opleiding zoals aan het IVA.

dus als iemand een school weet die de opleiding bromer/scooter technicus weet, zeg het me :)

Met Vriendelijke Groet,

MJ
 
Daar ben ik het helemaal met je mee eens melf, maar dat is met bijna alle opleidingen zo.

Maar ik moet toch (officieel) aan kunnen tonen dat ik het papiertje heb als ik met scooters wil gaan werken, niet elk bedrijf zal er om vragen maar de kans om ergens aangenomen te worden is wel grooter als ik zoon papiertje in bezit heb;).

@melf: weet jij misschien of er zoon innovam opleiding is in de buurt van Rotterdam ? want ik zelf heb al op de site gekeken maar ik wordt er niet echt wijzer van.


@RSstalker, met kamers er bij, klinkt goed ik ga even kijken of ze een website hebben, maar ik weet niet of dat wel praktisch is omdat (de meeste) opleidingen 1 dag school is en 4 dagen stage/werken, maar hier kom ik later nog even op terug

bedankt,

MJ


het is natuurlijk wel zo dat je met een papiertje op zak beter uit bent in sommige situaties.

imo ben je geen monteur als je een papiertje hebt , pas als je echt kunt sleutelen zoals het moet ben je monteur , mja , zo ziet helaas niet iedereen dat. ik ken genoeg figuren met bepaalde diploma's die minder weten en kunnen dan sommige zonder..

mijn ervaring is dan ook dat ze liever ervaren/goeie monteurs hebben dan dat ze papieren hebben , de eigenaren van zulke winkels/werplaatsen weten ook wel dat deze opleiding niks voorsteld.

maar het is nooit verkeerd om ze te hebben :p

ik heb mijn opleiding in Groningen gedaan , zaten notabene WEL 3 (ja 3!!) uit het HELE noorden die dezelfde opleiding deden :p

verder weet ik dat er in Zwolle nog 1 zit , verder zou ik het niet weten.


mischien kun je hzo wat vinden :

http://www.google.nl/search?sourcei...004-43,GGLD:en&q=opleiding+bromfietstechnicus
 
Het iva is misschien inderdaad wat hoog gegrepen, maar denk wel 1 van de beste opleidingen op dat gebeid, de reden waarom het zo duur is, komt omdat het een particuliere school is, je doet er overigens wel een stuk minder lang over dan een vergelijkbare BOL4 leerweg.

Ooit heb ik op een beurs waar IVA aanwezig was in het boekje gekeken wat ze jaarlijks uitbrengen, daarin staan al de oud leerlingen en wat daar van terecht is gekomen, dat zijn banen waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Maar goed, mocht je van goede huizen komen en je beschrikt over de financiele middelen dan zou ik zeker naar het IVA gaan en al die andere opleidingen achterwege laten. Want met een diploma van die opleiding wordt je denk ik wel overal aangenomen mits het in de automotive branche ligt...
 
hier in Belgie kan je in je 3 jaar auto-technologie in het 3de jaar een richting kiezen die motortechnieken heet en dan ken je zowat alles (theo) van motors en scooters... kan in antwerpen
ik begin trouwens in september aan me 1ste jaar..

grts
 
Back
Top