Opknappen en rdw keuren??

Status
Not open for further replies.

Speedfreak112

Well-Known Member
Beste scooter freaks,

Ik heb een peugot speedfight staan en ga deze flink opknappen.
Maar ik heb hem niet meer verzekert, wel een oud kenteken en oud groen papiertje. Moet deze helemaal opnieuw gekeurd worden door het RDW?
Ik kreeg wel een brief van hun, soort uitschrijving...''

wie kan mij hier iets meer over vertellen??
en, mijn scooter heeft bijna een jaar stil gestaan, wel flink ingepakt in plastic.
hoe erg zou de schade zijn??
of is dit regel recht de fik dr in?

mvg
 
Advertisement - register to remove this

Als hij gewoon goed was toen je hem wegzette dan is die dat nu nog steeds natuurlijk.. echter is de invoering van het kenteken wel wat langer dan een jaar geleden ;)

Je zal hem dus volledig opnieuw moeten laten keuren ja, dit kost +- 150 euro al met al en ze zijn erg streng, alles moet goed zijn te denken aan banden profiel, banden spanning, verlichting, knipperlichten, lopen van de motor, bevestiging van kappen en onderdelen, snelheid, decibellen, vering, alles.

Als hij dus niet in nieuwstaat is is het vaak goedkoper en sneller om een frame met kenteken op internet te zoeken of een schadescooter met kenteken (waarvan het frame nog recht is natuurlijk) en dan 1 goede scooter te bouwen waar dus al een kenteken op zit.
 
Oke bedankt,

De scooter is verder gewoon in goeie staat, alleen wat werken aan de motor en een spuitlaagje en racen weer.
Zal hem dus wel eerst orgineel laten lopen, of doen ze niet moeilijk over de snelheid.
Toen ik hem kocht liep hij ook al 90km
En ja ik wil er niet te veel poespas van maken, heb binnekort me auto en dan stappen we volgend jaar over op de motor.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top