Opgevoerde v clic alleen de teller gaat niet verder dan 45

Kyandewit

New Member
Ik heb nu een tijdje een Peugeot v clic. Hij loopt 45 alleen ik ben nu al een tijdje bezig hem op te voeren. Ik heb de prop er uit varioring was er al uit of zat er niet eens in. Heb nu net een nieuwe cdi gekocht en het begrenzingskabeltje doorgeknipt en lichtere rollertje er ingedaan. Hij voelt nu wel harder te lopen maar op de teller gaat hij niet harder dan 45. Weet iemand wat dat probleem is of is dat gwn dat de teller niet verder wil gaan?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb nu een tijdje een Peugeot v clic. Hij loopt 45 alleen ik ben nu al een tijdje bezig hem op te voeren. Ik heb de prop er uit varioring was er al uit of zat er niet eens in. Heb nu net een nieuwe cdi gekocht en het begrenzingskabeltje doorgeknipt en lichtere rollertje er ingedaan. Hij voelt nu wel harder te lopen maar op de teller gaat hij niet harder dan 45. Weet iemand wat dat probleem is of is dat gwn dat de teller niet verder wil gaan?
Prop bij een v clic?
Onzin.
Heb je de carburateur bergenzer weggehaald?
 
Beter meteen een ander cilinder eronder doen.

Met die 50cc cilinder ga je niet ver mee komen.. Het is al een begrenzer van zich zelf.

Wil die een beetje als een ontgrensde 2takt lopen met alles orgineel heb je minimaal een 60cc cilinder nodig.
Natuurlijk gaat daar niet perse je snelheid heel veel van omhoog. Maar scheelt toch wel al een beetje met accelleratie. (laat ik het vooral geen trekkracht noemen, want dat is het niet)
 
Beter meteen een ander cilinder eronder doen.

Met die 50cc cilinder ga je niet ver mee komen.. Het is al een begrenzer van zich zelf.

Wil die een beetje als een ontgrensde 2takt lopen met alles orgineel heb je minimaal een 60cc cilinder nodig.
Natuurlijk gaat daar niet perse je snelheid heel veel van omhoog. Maar scheelt toch wel al een beetje met accelleratie. (laat ik het vooral geen trekkracht noemen, want dat is het niet)
ja maar mijn v clic gaat niet harder dan 45 teller zonder varioring en nog andere rolletjes alsnog niet harder dan 38 gps.
 
Toen ik me brom v clic haalde ging die op teller ook max 40. En het was toch echt een brom. Volg je luchtfilter en je vind vanzelf je gaskabel daar.
Wat denk je daar terug te vinden dan?
Op het ronde dingetje waar je gaskabel op zit.
Dit is nogal een wat vage beschrijving van het geheel...
Dit zou dan betekenen dat de hevel welke de as van de vlinderklep bedient niet geheel aangetrokken kan worden door de gashandel waardoor de vlinderklep niet volledig opengaat toch?

Ik zie daar niet echt het nut van in eerlijk gezegd?!
In het prille begin (jaren 80) van dergelijke Chinese motorblok fabrikanten zat er vaak een CVT carburateur gemonteerd met een iets langere (gas-)veergeleider onder de deksel. Sommige hadden er ook een (stel)schroef inzitten om te voorkomen dat het gasschuifmembraan volledig bovenin kwam om zo de snelheid te kunnen beperken.
De schroef eruit halen en/of een kort stukje kunststof afsnijden/zagen was dan voldoende voor de gasschuif en naald om optimaal gebruik te kunnen maken van het brandstofkanaal.

Maar goed, eerst maar afwachten wat de ts hierover te zeggen heeft!
 
Back
Top