Opgevoerde scooter terug naar de normale snelheid afstellen

GDog

Well-Known Member
Onlangs heb ik een scooter gekocht voor m'n vriendin, een Peugeot TKR.
Nu deze scooter rijdt een flinke 70km/h en trekt niet slecht.
Om toch een beetje reglementair te rijden wil ik de scooter terugbrengen naar een +/- 50km/h.
Mijn eerste idee was een rondel in de uitlaat en idd hij reedt nog maar 45km/h, MAAR het duurde 'eeuwen' voor hij deze snelheid bereikt had.
Heeft iemand een idee om 'm te vertragen, maar niet te veel verliest in het optrekken.
Wat ik kan vertellen van de scooter is dat het een Peugeot TKR bouwjaar '98 en is voorzien van een sito plus uitlaat.
Gewichten, veren, sproeier of cilinder heb ik geen idee van (en verstand ook niet)
Alvast bedankt voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

de variateur is meestal ook begrensd , daar zit een plaat achterop , je kunt even controleren of deze plaat er nog op zit , zit deze er niet zou ik een lokale dealer even vragen of deze nog een plaat over heeft.

dan kun je namelijk de prop iets uitboren zodat ie net wat meer vermogen krijgt , tot je het gewenste resultaat hebt.
 
Ja idd, ik denk gewoon ff vario ringetje tussen proppen, waars is die eruit gehaald en dan trekt hij ook nog maar 45/50 km/h.
 
Ja idd, ik denk gewoon ff vario ringetje tussen proppen, waars is die eruit gehaald en dan trekt hij ook nog maar 45/50 km/h.

Alvast bedankt voor de reacties

Die varioring is die gemakkelijk te herkennen?
Ik had namelijk in een gekke bui 3 scooters ineens gekocht, eentje voor m'n vriendin en twee om te hobby'en.
Het is toch net iets anders prutsen dan m'n camino 15j geleden :p
 
Back
Top