oorzaak knal uit uitlaat/blok ??

Status
Not open for further replies.

HighlifeNeos

Well-Known Member
Ik hebe een probleem met mijn neos (minarelli hori), aan het begin rijd ie goed todat ie warm wordt. Als ik dan gas los op ongeveer 60km/h en dan weer gas bij.. dan geeft ie een KNAL en zakt helemaal terug in toeren.. ( zou dit kunnen zijn dat ik mijn koppeling niet goed vast heb gemaakt, ik heb het gwoon op de beun manier gedaan(blok hout tussen de achterwiel en draaie maar)

hoop dat iemand mij kan helpen, oja.. zou nog ff mijn setup hieronder neer zetten

SETUP:

-merkloze 70cc alu ( luchtgekoeld )
-17,5mm carb PHBN (handchoke )
-race vario malossie
-3,5 gram rollen
-Kunda uitlaat
alles verder standaard.
 
Advertisement - register to remove this

ja hij knalt uit de uitlaat, lijkt mij onverbrande benzine.

dus ik denk dan ook dat er iets mis is met mijn onsteking..


hmm.. help?


kan een kapotte membraan ook de oorzaak zijn?
 
is hij eigenlijk wel netjes afgesteld? hoe zag die bougie er uit die je vervangen hebt? zag die niet te zwart/wit? dan zou ik het probleem daar zoeken en heb je waarschijnlijk gewoon een te grote/kleine sproeier zoals melf aan aangaf.. maar kan ook aan andere dingen liggen...
 
probleem met de zuiger??? ik zou toch niet de zuiger verkeerd om hebben gemonteerd??

in de zuiger zitten 2 gaten die wijzen naar boven (spoelpoorten)

dit is tochgoed???
 
zat geen pijltje op volgens mij maar er zitten 2 gaten onderaan de zuiger die horen boven richting spoelpoorten? luchtfilter standaard alleen buisje eruit(onbegrensd), en sproeier 96


SETUP:

-merkloze 70cc alu ( luchtgekoeld )
-17,5mm carb PHBN (handchoke ) met sproeier 96
-race vario malossie
-3,5 gram rollen
-Kunda uitlaat
alles verder standaard en onbegrensd
 
Dat kan rustig.
Ik reed met sproeier 80 met een DR70 en 17,5mm carb.
Zolang je een origineel filter hebt kan dat rustig, zeker als deze ook nog begrensd is.
 
ik reed met mijn orginele 12mm carburateur (DO) al met sproeier 96, en toen ik mijn 17,5mm carb kreeg deed ik ook gewoon sproeier 96 erin, dus er kan makkelijk sproeier 80 a 86 in ?

luchtfitler is onbegrensd (minarelli horizontaal)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top