Vlotterbak overflow, wat kan de oorzaak zijn?

Sjoerdo

Active Member
Dragster 50cc, minarelli LC, standaard set up, 12 mm dellorto carb.

Ik heb het volgende probleem , als de scooter loopt blijft er benzine uit de vlotter overflow onder op de carb komen.

Ik heb de benzine pomp (vacuum) gestest, deze werkt prima komt niks uit tenzij ik aan de vacuum zuig,
Ik heb de vlotternaald en vlotter zelf vervangen, maakt geen verschil, blijft overflowen (vlotter is zonder metalen scharniertje dus deze kan je niet verbuigen).

Zijn er andere oorzaken die tot gevolg kunnen hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Het overstromen van de vlotterbak is toch te wijten aan de vlotter/vlotternaald.
Dit is dus een teken dat de vlotternaald brandstof toelaat boven de maximale vulhoogte, hetzij door het niet goed afsluiten van de brandstoftoevoer wanneer de vlotter op z'n hoogste stand staat (lek), hetzij doordat de vlotter te hoog staat ingesteld.
Het zou eventueel ook veroorzaakt kunnen worden door een extreme overdruk in de brandstoftoevoerleiding waardoor de opwaardse kracht van de vlotter niet groot genoeg is om het toevoerskanaaltje dicht te houden echter de vraag is dan waar komt die druk vandaan.
Ik weet niet waar de tank ligt, maar als deze boven de carburateur zit, zou het misschien kunnen zijn dat ipv een vacuumkraantje een brandstofpompje is gemonteerd.
 
Back
Top