This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

oorzaak dat achterwiel schuin staat ??

Status
Not open for further replies.

Mikkee..

GC Sjlet
mn achterwiel staat schuin naar links, als ie op standaard staat niet zo erg, maar als ik erop zit, of met zn 2en zie je het heel erg.

waar komt dit precies door? maat van mij had het met zn di-tech, en toen zeiden ze dat het subframe mol was. als ik nu naar mn subframe kijk, zie ik er niks bijzonders aan.

dus waar ligt het aan?

thx, grtz
 
bij SR'en komt dit vaker voor. Dan is er een borgklipje van de blok ophanging in het subframe weg of losgeschoten. Blok kan dan ''vrij'' bewegen over de ophangings as. Komt ook wel voor dat er een ophangrubber versleten is.
 
Is je carter scheef, of alleen je wiel?

Als alleen je wiel scheef staat t.o.v. het carter, zal je achterwiellager wel dood zijn [Arne heeft hier ooit een koele pic van gepost, van z'n toenmalige '95-er NRG met kapot achterwiellager]... Indien heel het handeltje scheef staat, kan het zijn dat;

- de achterkant van de scooter scheef is [Runner-stijl]...
- je subframe krom is...
 
dat denk ik niet miks. tenzij je heel je blok eraf sloopt en er een waterpas ofzo naast legt. maar ik denk dat je subframe gewoon beetje krom is doordat de schroeven waarmee t vastzit beetje loszitten of door de leuke drempels bij mij in de buurt....

grtz
chris
 

Er zitten geen schroeven in, maar een pen... Deze zal echt niet krom zijn...
 
Originally posted by SRurbanKID
kan misschien ook aan die überstevige ( AHUM ! ) pia achter as liggen :?

Verklaar u nader?

Een as breekt, of een as is heel...

Verder is er nix mis met de betrouwbaarheid van Piaggio-achterassen... De as is zo geconstrueerd, dat de breuk zal optreden binnen het carter, waardoor de kans dat het achterwiel eraf loopt wordt ingeperkt... Eerder een goede zaak dus...
 
Heb je dan ook dat je voelt dat je achterwiel beweegt? Ik heb dit gevoel soms (kan zijn dat ik 't me inbeeld, maar weet 't niet zeker ) als ik rij. Heb al gekeken naar me wiel en op 't eerste zicht zie ik nix.
Greetz Dimi
Is die bout die je wiel vasthoudt niet gewoon wat losgekomen??
 
of gewoon je achterlagers? Als die versleten zijn krijg je ook speling.
ALs t dat niet is, hebbiue denk ik we lprobleem wbnt, een schuin wiel rijdt vast niet erg goed.
 

hmm daar zit wat in
 
Status
Not open for further replies.