onverklaarbare dood gilera ice.

SpeedFight™

Well-Known Member
Hoi,

Ik reed laatst met mijn ice
(setup dr 70
sproeier 80
trekveren polini groen
drukveer dopler rood
rollen rond de 4.5gr
sito plus oud model uitlaat)

nou ik rijde dus, en toen kwam er een flauwe plof uit de uitlaat, het geluid van het rijden door een spijker en dat je band dan zegmaar druk verliest.. soort van Plffff

in eerste instantie dacht ik dat het mijn band was. maar dat bleek later niet zo te zijn.. hij begon na die plof kut te rijden, het vermogen was weg en na een tijdje viel hij uit. nadat hij uitviel starte hij wel meteen, alleen als ik gas gaf kwam hij niet vooruit. pas na ong. 5 secconde kwam hij vooruit. hij maakte wel toeren, maar hij bleef haken op dezelfde toeren. het was eerst dus brrrrrrrrrr en daarna opeens WOEM kwammie vooruit.

toen was ik bijna thuis heb ik hm gwn neergezet en niet meer mee gereden. nu wou ik kijken of het met een ander bougietje verholpe was. ( ik had nog 3 ouwe bougies liggen allemaal geprobeerd). maar niet dus.. het lijkt niet eens of hij bijna aan gaat.. gewoon dood..

hij vonkt wel, niet grandioos, maar hij vonkt.

Help svp! het lijk begint te rotten!
tong.gif


alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

bijna zeker dat er een krukaskering eruit ligt. of je membraan.

Geweldig, dat antwoord hoopte ik (dat werd namelijk ook gezegt ok scooterfreaks maar wou t ff dubbel checken jwz :p)

Maare, hoe gooi ik daar nieuwe in dan? Ontsteking en vario en alles eraf en dan?

Ps. mn KM stand is bijna 20.000, ist al tijd voor nieuwe krukaslagers? andrs splits ik mn blok gwn meteen en maak ik alles schoon en vernieuw ik de lagers meteen.

Alvast bedankt :love:
 
Als je je blok splitst zou ik meteen voor een nieuwe krukas gaan...
Je hebt aan beide kanten een keerring, dus wij kunnen zo niet zeggen aan welke kan dit moet gebeuren.
 
voor nieuwe keeringen hoeft het blok helemaal niet uit elkaar.. als de lagers en krukas nog goed zijn gewoon blok in elkaar laten..
om erachter te komen kun je je vario enz. eruit halen en kijke of de keering er goed in zit en niet vochtig of nat is.. en anders even de onsteking eraf halen en aan die kant ook nakijken..
 
Back
Top