ontsteking dood? met filmpje

D€nnis

Well-Known Member
Hey

Ik vrees dat mijn ontsteking kapot is...
Hij start onmiddellijk van de eerste kick en blijft ook mooi stationair lopen,
maar van zodra ik toeren wil maken valt al het vermogen weg en stottert hij alleen maar en soms komen er zelfs kleine plofjes uit mijn uitlaat.

En heel af en toe kan ik gewoon een stukje rijden maar van zodra ik weer wil optrekken vanuit stilstand blijft hij weer stotteren, als hij eenmaal rijdt trekt hij ook mooi door tot zijn topsnelheid.

Eerst dacht ik dat het iets met de afstelling te maken had maar heb alle spoeiers van 78-105 fso geprobeert, en hij heeft altijd goed gelopen dus..
Heb ook al nieuwe bougie en bougiekabel geprobeert.
dus ik vrees ervoor dat mijn ontsteking dood is :(

het gaat btw om een sr www met:
* Dr70 (AC)
*17.5mm met sproeier 90 en pijpje uit luchtfilter
* yasuni r uitlaat
* power 1 vario met 4.7gr rolletjes
* rode malossi drukveer



Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt

Grtz
 
Advertisement - register to remove this

Thx :)
heb alles al paar keer nagekeken en terug opnieuw aangesloten.
Njah en van die ontsteking ben ik niet 100% zeker en heb geen zin en geld om een volledige nieuwe ontsteking te kopen en er dan achter komen dat het iets anders was :p
 
begin gewoon eens bij het begin , en dat is een nieuwe bougie..

en daarna ga je naar de bougiedop kijken , deze kun je meestal doormeten en moet 5K ohm aangeven..

daarnaast kun je de bobine en ontsteking ook gewoon doormeten , hoe dat moet staat wel in de werkplaatshandleiding van Aerox die in de Wiki staat (Aerox heeft dezelfde onsteking)

dus VOOR dat ONNODIG de boel gaat loshalen (wat alleen maar schade op kan leveren) doe dit dus eerst even , dit is ook de juiste volgorden en gang van zaken..

wat ook kan is dat de linker krukaskeerring eruit ligt...
 
Check even je massa.

Bekijk ook even of alle draadjes bij je accu goed aangesloten zitten? (als je 2 draden op je min hebt, en 1 is er van los, dan krijg je hetzelfde als wat jouw filmpje laat zien)

Heb dat zelf ook eens gehad @ Aerox, maar ik weet niet precies hoe dat zit bij een SR
 
@highlife neos: dat zou ook wel eens kunne, morge dat es ff nakijke

@mellf: bougie is eerste wat ik al had gedaan en toen de kop doorgemete en die was iets van 4.6k en had nog een andere van champion geprobeert.
Die handleiding heb ik hier ook op pc staan maar ik heb geen onstekings tester waarmee hun dat uitlegge, kan ik die ook doormeten met mijn multi meter?

@vincent-aerox: heb de accu niet meer aangesloten dus denk niet dat het daar aan ligt;

Grtz
 
Last edited:
dit moet je juist doormeten met een multimeter ;)

als de accu niet aangesloten zit moet ie gewoon vonken , heeft niks met de ontsteking te maken , verder , als je plussen en minnen op elkaar gaat zetten krijg je kortsluiting , dus dat kan iig al niet..
 
Back
Top